Kwalifikacja HGT.06 Realizacja usług w recepcji
październik 2013
Podsumowanie
0 z 40 pytań ukończone
Pytania:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
Informacja
Rozwiąż test ponownie.
Już ukończyłeś quiz. Nie możesz rozpocząć jeszcze raz.
Zaczynamy... Zaczekaj na załadowanie się testu.
Musisz się zalogować, aby rozpocząć quiz.
Musisz ukończyć następujący quiz, aby rozpocząć ten:
Wyniki
udzielono odpowiedzi dobrze na 0 z 40
Twój czas:
Czas się skończył
Zdobyłeś 0 z 0 punktów, (0)
Kategorie
- T.11 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- Udzielono odpowiedzi
- Do sprawdzenia
-
Pytanie 1 z 40
1. Pytanie
Jaką maksymalną wysokość powinna mieć lada recepcyjna przystosowana do obsługi osób niepełnosprawnych?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 2 z 40
2. Pytanie
Który pracownik hotelu zajmuje się bezpośrednią obsługą gości w zakresie udzielania informacji hotelowej, turystycznej, kulturalnej oraz spełnianiem ich oczekiwań i życzeń?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 3 z 40
3. Pytanie
Stanowisko pracy recepcjonisty kasjera powinno być bezwzględnie wyposażone
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 4 z 40
4. Pytanie
Które urządzenia stanowią obowiązkowe wyposażenie recepcji, niezależnie od kategorii hotelu i liczby jednostek mieszkalnych w obiekcie?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 5 z 40
5. Pytanie
Które urządzenie nie jest wymagane w recepcji hotelu kategorii 2*, który posiada 30 jednostek mieszkalnych?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 6 z 40
6. Pytanie
Którą z usług, w pierwszej kolejności, zaproponuje recepcjonista maklerowi giełdowemu, który przyjedzie do hotelu w celach służbowych?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 7 z 40
7. Pytanie
Do hotelu przyjeżdża grupa gości biznesowych zainteresowanych organizacją całodniowej konferencji w hotelu. Które usługi zaproponuje im recepcjonista?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 8 z 40
8. Pytanie
Która z przedstawionych ofert hotelowych będzie skierowana do lokalnych passantów?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 9 z 40
9. Pytanie
Pensjonat przekazał część zysku, jako darowiznę dla ośrodka sportowo-rekreacyjnego w zamian za umieszczenie na trybunach plakatów zachęcających do skorzystania z jego oferty. Którą formę promocji zastosował hotel?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 10 z 40
10. Pytanie
Hotel z okazji 10-tej rocznicy swojej działalności zaprosił przedstawicieli lokalnych władz, mediów oraz mieszkańców miasta do zwiedzania obiektu i skorzystania ze spa. Którą formę promocji zastosował hotel?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 11 z 40
11. Pytanie
Hotel planuje zorganizowanie sprzedaży ciast świątecznych. Który środek przekazu będzie najlepiej informował społeczność lokalną o planowanym działaniu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 12 z 40
12. Pytanie
Który dokument jest potwierdzeniem dla gościa rezerwacji jednostki mieszkalnej w hotelu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 13 z 40
13. Pytanie
Gość w zamówieniu na usługi hotelarskie zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie w hotelu pobytu obejmującego: nocleg, całodzienne wyżywienie, napoje, przekąski, usługi rekreacyjne i rozrywkowe. Jaki rodzaj usług zaznaczył recepcjonista przyjmujący zamówienie?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 14 z 40
14. Pytanie
Której z wymienionych informacji recepcjonista nie musi umieszczać w potwierdzeniu rezerwacji?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 15 z 40
15. Pytanie
Podczas przyjmowania wstępnej rezerwacji telefonicznej miejsca noclegowego, recepcjonista powinien ustalić przede wszystkim dane gościa obejmujące:
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 16 z 40
16. Pytanie
Przed przyjazdem grupy zorganizowanej do hotelu recepcjonista powinien sporządzić
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 17 z 40
17. Pytanie
Recepcjonista małego hotelu zarządzanego przez właściciela przyjął rezerwację dokonaną za pośrednictwem strony internetowej www tego obiektu. Jakim systemem rezerwacji dysponuje hotel?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 18 z 40
18. Pytanie
Które potwierdzenie rezerwacji sporządzone jest poprawnie?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 19 z 40
19. Pytanie
Na zakończenie zmiany recepcjonista sporządził przedstawiony dokument. Które zestawienie sporządził recepcjonista?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 20 z 40
20. Pytanie
Do przekazania informacji gościowi przebywającemu w hotelu recepcjonista wykorzysta
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 21 z 40
21. Pytanie
Gość przybył do hotelu 20 marca i następnego dnia zdeponował w sejfie hotelowym na dwie doby laptopa. Którą datę wydania powinien wpisać recepcjonista w kwicie depozytowym?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 22 z 40
22. Pytanie
Gość posiadający rezerwację gwarantowaną, przyjechał do hotelu 12 lutego o godzinie 1600. Zgodnie z ustawą o ewidencji ludności i dowodach osobistych, powinien zostać zameldowany najpóźniej do
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 23 z 40
23. Pytanie
Podczas procedury check-in recepcjonista wpisuje datę i miejsce urodzenia gościa do
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 24 z 40
24. Pytanie
Recepcjonista przyjmując od gościa aparat fotograficzny na przechowanie musi wypełnić kwit
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 25 z 40
25. Pytanie
W celu spełnienia oczekiwań gościa walk-in w pierwszej kolejności należy mu zaproponować
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 26 z 40
26. Pytanie
Którą z wymienionych ofert powinien skierować w sezonie wakacyjnym hotel do rodzin z dziećmi, planujących dłuższy pobyt wypoczynkowy?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 27 z 40
27. Pytanie
Jak powinien zachować się recepcjonista wobec gościa w przypadku, gdy gość jest niezadowolony z przydzielonego pokoju?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 28 z 40
28. Pytanie
Przed końcowym rozliczeniem pobytu gościa w hotelu recepcjonista przedstawia gościowi do akceptacji
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 29 z 40
29. Pytanie
Gość podczas pobytu w hotelu chciałby zwiedzić trzy lokalne winnice oraz spotkać się z winiarzem. Którą z wymienionych imprez powinien polecić mu recepcjonista?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 30 z 40
30. Pytanie
Jaki rodzaj usług oferuje hotel, którego zakres usług dodatkowych oparty jest na sentencji sanus per aquam?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 31 z 40
31. Pytanie
O przyjeździe gościa VIP do hotelu, należy przede wszystkim powiadomić
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 32 z 40
32. Pytanie
Recepcjonista weryfikując kartę płatniczą gościa powinien przede wszystkim sprawdzić
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 33 z 40
33. Pytanie
Recepcjonista rozliczył pobyt gościa w hotelu i wystawił fakturę VAT. Za dodatkową usługę na życzenie gościa pobrał należność w formie gotówkowej. Recepcjonista ma obowiązek wydać gościowi
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 34 z 40
34. Pytanie
Za pośrednictwem którego dokumentu można dokonać przekazania należności z rachunku gościa na rachunek motelu za skorzystanie z usługi noclegowej?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 35 z 40
35. Pytanie
Które z wymienionych usług mogą zostać scalone przez recepcjonistę na fakturze VAT?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 36 z 40
36. Pytanie
Jaki rodzaj rabatu zastosował hotel, wprowadzając klubowe karty hotelowe dające 10% zniżki na usługi noclegowe i gastronomiczne dla każdego gościa, który spędził w hotelu co najmniej 4 doby?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 37 z 40
37. Pytanie
Który dokument, po zakończeniu pobytu w hotelu, przekaże recepcjonista przedstawicielowi firmy transportowej, w celu rozliczenia pobytu pracowników w hotelu przez księgową przedsiębiorstwa?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 38 z 40
38. Pytanie
Na podstawie załączonego paragonu określ, jaką należność zapłacił gość za skorzystanie z usługi noclegowej i pakietu HB w hotelu.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 39 z 40
39. Pytanie
Korzystając z załączonego fragmentu rachunku wstępnego oblicz wartość netto usług podstawowych, dla których stawka VAT wynosi 8%.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 40 z 40
40. Pytanie
W przedstawionym fragmencie faktury, w puste rubryki w zestawieniu według stawek podatku 23% i 8% należy wpisać
Poprawnie
Niepoprawnie