Kwalifikacja TG12 Planowanie i realizacja usług w recepcji
czerwiec 2024
Podsumowanie
0 z 40 pytań ukończone
Pytania:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
Informacja
Rozwiąż test ponownie.
Już ukończyłeś quiz. Nie możesz rozpocząć jeszcze raz.
Zaczynamy... Zaczekaj na załadowanie się testu.
Musisz się zalogować, aby rozpocząć quiz.
Musisz ukończyć następujący quiz, aby rozpocząć ten:
Wyniki
udzielono odpowiedzi dobrze na 0 z 40
Twój czas:
Czas się skończył
Zdobyłeś 0 z 0 punktów, (0)
Kategorie
- Nieskategoryzowany 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- Udzielono odpowiedzi
- Do sprawdzenia
-
Pytanie 1 z 40
1. Pytanie
Który z pracowników recepcji nadzoruje przestrzeganie procedury przyjęcia gości do hotelu oraz ich sprawną obsługę?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 2 z 40
2. Pytanie
Który z pracowników recepcji dużego hotelu realizuje usługi wake up call?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 3 z 40
3. Pytanie
Które z urządzeń umożliwia recepcjoniście wysłanie do gościa hotelowego potwierdzenia rezerwacji?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 4 z 40
4. Pytanie
Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 5 z 40
5. Pytanie
Które urządzenie umożliwia przygotowanie przez recepcjonistę klucza elektronicznego dla gościa?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 6 z 40
6. Pytanie
Którą ofertę, pozwalającą na wspólne spędzenie czasu dzieci z rodzicami, powinien złożyć recepcjonista rodzinom wypoczywającym w ośrodku wczasowym?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 7 z 40
7. Pytanie
Który pakiet usług jest przeznaczony dla nowożeńców spędzających w hotelu część podróży poślubnej?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 8 z 40
8. Pytanie
Dla zapewnienia wysokiego obłożenia w sezonie letnim, hotel położony nad morzem, z dużym wyprzedzeniem przygotowuje ofertę sprzedaży usług typu
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 9 z 40
9. Pytanie
Na podstawie zamieszczonego zamówienia, określ który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 10 z 40
10. Pytanie
Którym instrumentem promocji posługują się pracownicy recepcji, osobiście prezentując i zachęcając gości do skorzystania z oferty hotelu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 11 z 40
11. Pytanie
Hotel planuje zorganizowanie sprzedaży ciast świątecznych. Który środek przekazu będzie najlepiej informował społeczność lokalną o planowanym działaniu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 12 z 40
12. Pytanie
Zastosowanie w hotelu miejskim, położonym blisko strefy ekonomicznej, programu lojalnościowego jest sposobem pozyskania
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 13 z 40
13. Pytanie
Na podstawie zamieszczonego grafiku rezerwacji, określ możliwy termin rezerwacji pokoju dwuosobowego na dwie doby w drugim tygodniu marca.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 14 z 40
14. Pytanie
Do której godziny, w dniu przyjazdu, jednostka mieszkalna w hotelu pozostanie do dyspozycji gościa w ramach rezerwacji niegwarantowanej zgodnie z Kodeksem Postępowania Praktycznego?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 15 z 40
15. Pytanie
Cechą charakterystyczną rezerwacji gwarantowanej jest
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 16 z 40
16. Pytanie
Który etap procesu rezerwacji internetowej usług hotelarskich przedstawiono na zamieszczonym zrzucie ekranu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 17 z 40
17. Pytanie
Z którego systemu powinien skorzystać recepcjonista krakowskiego hotelu sprawdzając możliwość rezerwacji pobytu dla gości w hotelu w Amsterdamie?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 18 z 40
18. Pytanie
Po zapoznaniu się z fragmentem ulotki reklamowej jednego z używanych w polskich hotelach programu komputerowego wskaż, który to program.
Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest jednym z najpopularniejszych systemów na świecie, preferowanym przez duże międzynarodowe sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralami telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 19 z 40
19. Pytanie
Dokumentem sporządzanym przez recepcjonistę-dysponenta, po otrzymaniu zamówienia od gościa, a następnie wysyłanym do zamawiającego, jest
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 20 z 40
20. Pytanie
Imienny dokument, potwierdzający zarezerwowane i opłacone wcześniej usługi noclegowe w hotelu, to
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 21 z 40
21. Pytanie
Informację o przyjeździe gościa VIP, pracownik recepcji powinien w pierwszej kolejności przekazać
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 22 z 40
22. Pytanie
Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania działowi technicznemu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 23 z 40
23. Pytanie
Którą z czynności należy wykonać, w pierwszej kolejności, przyjmując gościa do hotelu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 24 z 40
24. Pytanie
O który dokument należy poprosić organizatora imprezy turystycznej, w celu usprawnienia przyjęcia do hotelu grupy turystów w dniu przyjazdu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 25 z 40
25. Pytanie
W którym momencie procedury check-in recepcjonista powinien poinformować gościa o dostępnych w ofercie hotelu usługach dodatkowych?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 26 z 40
26. Pytanie
Check-out to procedura
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 27 z 40
27. Pytanie
Który z wymienionych rodzajów gości hotelowych jest adresatem zamieszczonej oferty pakietowej?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 28 z 40
28. Pytanie
W której najniższej kategorii hotelu, gość ma zapewnioną możliwość otrzymywania codziennej prasy?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 29 z 40
29. Pytanie
Do której grupy gości skierowana jest oferta hotelu Venus zamieszczona w ramce?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 30 z 40
30. Pytanie
Na podstawie którego dokumentu recepcjonista może wydać gościowi klucze do pokoju hotelowego?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 31 z 40
31. Pytanie
Co jest podstawą do wydania właścicielowi rzeczy złożonej w depozycie hotelowym?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 32 z 40
32. Pytanie
Recepcjonista udzielił gościowi informacji turystycznej, gdy
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 33 z 40
33. Pytanie
Do której grupy usług należy przechowywanie w depozycie recepcyjnym przedmiotów wartościowych gości?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 34 z 40
34. Pytanie
Do którego działu hotelu, recepcjonista powinien przekazać informacje od gości dotyczące usterek w jednostkach mieszkalnych?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 35 z 40
35. Pytanie
Którym dokumentem składa się dyspozycję przekazania należności za skorzystanie z usługi noclegowej z rachunku gościa na rachunek motelu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 36 z 40
36. Pytanie
Za pomocą urządzenia przedstawionego na ilustracji gość ureguluje należność za pobyt
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 37 z 40
37. Pytanie
Które czynności powinien wykonać recepcjonista w celu gotówkowego rozliczenia kosztów pobytu gościa?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 38 z 40
38. Pytanie
Recepcjonista rozliczył pobyt gościa w hotelu i wystawił fakturę. Za dodatkową usługę, na życzenie gościa, pobrał należność w formie gotówkowej. Recepcjonista ma obowiązek wydać gościowi
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 39 z 40
39. Pytanie
Gość skorzystał z usług hotelu w terminie od 10 do 12 września w taryfie BB w cenie 350,00 zł brutto za dobę. Dodatkowo wykupił dwa masaże ciała w cenie 110,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe zapłacił kartą kredytową służbową, a za usługi fakultatywne gotówką. Oblicz należność zapłaconą gotówką.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 40 z 40
40. Pytanie
Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która przebywała w hotelu w terminie od 11 do 16.04.2024 r. i skorzystała z pokojów: 1- i 2 osobowego.
Poprawnie
Niepoprawnie