Kwalifikacja TG12 Planowanie i realizacja usług w recepcji
styczeń 2022
Podsumowanie
0 z 40 pytań ukończone
Pytania:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
Informacja
Rozwiąż test ponownie.
Już ukończyłeś quiz. Nie możesz rozpocząć jeszcze raz.
Zaczynamy... Zaczekaj na załadowanie się testu.
Musisz się zalogować, aby rozpocząć quiz.
Musisz ukończyć następujący quiz, aby rozpocząć ten:
Wyniki
udzielono odpowiedzi dobrze na 0 z 40
Twój czas:
Czas się skończył
Zdobyłeś 0 z 0 punktów, (0)
Kategorie
- Nieskategoryzowany 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- Udzielono odpowiedzi
- Do sprawdzenia
-
Pytanie 1 z 40
1. Pytanie
Dla kogo recepcjonista pracujący na nocnej zmianie jest zobowiązany przygotować raport o statusie pokoi?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 2 z 40
2. Pytanie
Kto zajmuje się przyjmowaniem zleceń na budzenie telefoniczne w hotelu o rozbudowanej strukturze organizacyjnej?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 3 z 40
3. Pytanie
Które z urządzeń umożliwia recepcjoniście wysłanie do gościa hotelowego potwierdzenia rezerwacji?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 4 z 40
4. Pytanie
Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 5 z 40
5. Pytanie
Jaką maksymalną wysokość powinna mieć lada recepcyjna przystosowana do obsługi osób niepełnosprawnych?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 6 z 40
6. Pytanie
Który z wymienionych rodzajów gości hotelowych jest adresatem zamieszczonej oferty pakietowej?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 7 z 40
7. Pytanie
Małżeństwo z dwójką małych dzieci zamierza spędzić wakacje w luksusowym hotelu położonym jak najbliżej morza, który zapewni im nocleg w pokoju typu studio, atrakcje związane z pobytem oraz opieką nad dziećmi. Którą ofertę powinien zaproponować gościom pracownik działu rezerwacji sieci hoteli?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 8 z 40
8. Pytanie
Dla zapewnienia wysokiego obłożenia w sezonie zimowym, hotel położony w górach, z dużym wyprzedzeniem przygotowuje ofertę sprzedaży usług typu
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 9 z 40
9. Pytanie
Na podstawie zamieszczonego zamówienia, określ który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 10 z 40
10. Pytanie
Przykładem którego elementu marketingu-mix jest informacja o otwarciu nowego pensjonatu w okolicy, zamieszczona w regionalnej prasie?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 11 z 40
11. Pytanie
Duży, luksusowy hotel w Katowicach został sponsorem drużyny narodowej w piłkę ręczną. Który element promocji usług hotelarskich został zastosowany?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 12 z 40
12. Pytanie
Zastosowanie w hotelu miejskim, położonym blisko strefy ekonomicznej, programu lojalnościowego jest sposobem pozyskania
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 13 z 40
13. Pytanie
Na podstawie zamieszczonego grafiku rezerwacji, określ możliwy termin rezerwacji pokoju dwuosobowego na dwie doby w drugim tygodniu lipca.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 14 z 40
14. Pytanie
Do której godziny, w dniu przyjazdu, jednostka mieszkalna w hotelu pozostanie do dyspozycji gościa w ramach rezerwacji niegwarantowanej zgodnie z Kodeksem Postępowania Praktycznego?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 15 z 40
15. Pytanie
Którą czynność powinien w pierwszej kolejności wykonać recepcjonista, dokonując na prośbę gościa rezerwacji wstępnej?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 16 z 40
16. Pytanie
Gość złożył pisemne zamówienie na usługi noclegowe, w którym podał numer karty kredytowej oraz określił swój przyjazd do hotelu do godziny 1600. W podanym czasie nie przybył jednak do obiektu. Do kiedy recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie czynności dotyczące kosztów powinien wykonać?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 17 z 40
17. Pytanie
Gość hotelu poprosił pracownika recepcji o rezerwację 3 biletów na samolot do Mediolanu. Z którego systemu rezerwacyjnego powinien skorzystać recepcjonista?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 18 z 40
18. Pytanie
Najwszechstronniejszy system rezerwacyjny, działający na linii hotel – pośrednik, oferujący możliwość sporządzania różnorodnych rezerwacji turystycznych: miejsc hotelowych, biletów lotniczych, kolejowych, wynajmu samochodu, to
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 19 z 40
19. Pytanie
Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie w terminie od 01 do 05 sierpnia pokoju dwuosobowego z łóżkiem małżeńskim dla państwa Malinowskich. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który rodzaj i numer pokoju powinien przydzielić im recepcjonista.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 20 z 40
20. Pytanie
Który dokument jest potwierdzeniem, dla gościa, rezerwacji jednostki mieszkalnej w hotelu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 21 z 40
21. Pytanie
Uczniowski klub sportowy uprawiający rolkarstwo szybkie zorganizował zgrupowanie w ośrodku sportowo-wypoczynkowym. Które działy powinny zostać poinformowane przez recepcjonistę o przyjeździe zawodników?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 22 z 40
22. Pytanie
Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania działowi technicznemu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 23 z 40
23. Pytanie
Które działania w pierwszej kolejności powinien podjąć recepcjonista, wobec gościa walk in, jeżeli chce on wynająć pokój bez wcześniejszej rezerwacji?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 24 z 40
24. Pytanie
Który element procedury check-in ma miejsce podczas przyjęcia grupy na podstawie listy roomingowej?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 25 z 40
25. Pytanie
Na którym etapie kompleksowej obsługi gościa, recepcjonista powinien udzielić informacji o regulaminie hotelowym, zasadach funkcjonowania depozytu oraz usługach dodatkowych oferowanych przez hotel?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 26 z 40
26. Pytanie
Jak służby parterowe 4-gwiazdkowego hotelu powinny postąpić z bagażem gościa, dostarczonym do recepcji kilkanaście minut później po jego przybyciu do hotelu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 27 z 40
27. Pytanie
Recepcjonista przydzielając pokoje dla stałych gości powinien
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 28 z 40
28. Pytanie
W której najniższej kategorii hotelu, gość ma zapewnioną możliwość otrzymywania codziennej prasy?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 29 z 40
29. Pytanie
Rodzina wybrała hotel, który jest położony niedaleko lotniska i przyjmuje zwierzęta. Zarezerwowała pokój z telewizorem i łazienką, w której jest wanna. Ich oczekiwania związane z pobytem w obiekcie spełnią usługi oznaczone piktogramami
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 30 z 40
30. Pytanie
Który dokument stanowi podstawę do wydania klucza do pokoju hotelowego?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 31 z 40
31. Pytanie
Co jest podstawą do wydania właścicielowi rzeczy złożonej w depozycie hotelowym?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 32 z 40
32. Pytanie
Wskazanie przez recepcjonistę gościowi zagranicznemu drogi do konsulatu jest
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 33 z 40
33. Pytanie
Do świadczenia, których z podanych usług nie są zobowiązane motele 4* i 5*?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 34 z 40
34. Pytanie
O konieczności przygotowania sali konferencyjnej recepcjonista powinien poinformować hotelowy dział
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 35 z 40
35. Pytanie
Za pośrednictwem którego dokumentu, gość może dokonać przekazania należności za pobyt, ze swojego rachunku bankowego na rachunek hotelu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 36 z 40
36. Pytanie
Który dokument stanowi podstawę rozliczenia za pobyt grupy turystycznej w hotelu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 37 z 40
37. Pytanie
Recepcjonista rozliczył pobyt gościa w hotelu i wystawił fakturę. Za dodatkową usługę, na życzenie gościa, pobrał należność w formie gotówkowej. Recepcjonista ma obowiązek wydać gościowi
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 38 z 40
38. Pytanie
Na jakiej podstawie recepcjonista powinien sporządzić fakturę za świadczone gościowi usługi?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 39 z 40
39. Pytanie
Wskaż kwotę podatku, którą powinien recepcjonista wpisać w brakujące pole faktury, rozliczając koszty podanej usługi.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 40 z 40
40. Pytanie
Jaką należność za pobyt zapłaci gość przebywający w hotelu 4 doby, jeżeli pokój kosztuje 300,00 zł za pierwszą dobę, a rabat za każdą następną dobę wynosi 20%?
Poprawnie
Niepoprawnie