Kwalifikacja HGT.06 Realizacja usług w recepcji
czerwiec 2017
Podsumowanie
0 z 40 pytań ukończone
Pytania:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
Informacja
Kwalifikacja T.11 – czerwiec 2017
Już ukończyłeś quiz. Nie możesz rozpocząć jeszcze raz.
Zaczynamy... Zaczekaj na załadowanie się testu.
Musisz się zalogować, aby rozpocząć quiz.
Musisz ukończyć następujący quiz, aby rozpocząć ten:
Wyniki
udzielono odpowiedzi dobrze na 0 z 40
Twój czas:
Czas się skończył
Zdobyłeś 0 z 0 punktów, (0)
Kategorie
- T.11 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- Udzielono odpowiedzi
- Do sprawdzenia
-
Pytanie 1 z 40
1. Pytanie
Który z wymienionych pracowników hotelu ma w zakresie swoich obowiązków m.in.: prowadzenie rejestru gości, reagowanie na ich skargi oraz pobieranie należności za pobyt?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 2 z 40
2. Pytanie
Który z pracowników hotelu zazwyczaj korzysta z przedstawionego na rysunku wózka?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 3 z 40
3. Pytanie
Przyjaciółki postanowiły uczcić swoje czterdzieste urodziny, korzystając z oferty Spa & Wellness w nadmorskim hotelu. Która propozycja spędzenia czasu wolnego najlepiej spełni ich oczekiwania?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 4 z 40
4. Pytanie
Grupa studentów zamierza aktywnie spędzić czas w Beskidach. Który z zaproponowanych przez hotel pakietów najlepiej spełni ich oczekiwania?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 5 z 40
5. Pytanie
Które z urządzeń umożliwia recepcjoniście wysłanie do gościa hotelowego potwierdzenia rezerwacji?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 6 z 40
6. Pytanie
Turysta podróżujący po Polsce rowerem zatrzymał się na nocleg w miejskim hotelu. Które propozycje usług dodatkowych hotelu będą dla niego najbardziej przydatne?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 7 z 40
7. Pytanie
Pracownicy recepcji osobiście prezentując i zachęcając gości do skorzystania z oferty hotelu stosują
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 8 z 40
8. Pytanie
Właściciel pensjonatu w ramach pakietów pobytowych oferuje swoim gościom dodatkowo butelkę wina własnej produkcji. Który z instrumentów promocji stosuje gospodarz?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 9 z 40
9. Pytanie
Znany dziennikarz napisał do miesięcznika podróżniczego reportaż z podróży dookoła świata, w którym znalazły się zdjęcia hoteli sponsorujących wyprawę. Które narzędzie zastosowano do promowania tych hoteli?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 10 z 40
10. Pytanie
Która z zamieszczonych kart może zostać zaproponowana wyłącznie gościom, jeżeli regularnie i często odwiedzają hotel?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 11 z 40
11. Pytanie
Na którym etapie kompleksowej obsługi gościa recepcjonista powinien poinformować go o warunkach dokonania przedpłaty?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 12 z 40
12. Pytanie
W celu usprawnienia obsługi grupy turystycznej w dniu przyjazdu recepcjonista powinien wcześniej poprosić organizatora wycieczki o
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 13 z 40
13. Pytanie
Które systemy rezerwacyjne umożliwiają rezerwację: biletu lotniczego, miejsca noclegowego lub wynajmu samochodu w Stanach Zjednoczonych turyście, który aktualnie przebywa w hotelu w Europie?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 14 z 40
14. Pytanie
Który dokument hotelowy zawiera informacje dla personelu, dotyczące zamówionych przez gościa usług dodatkowych?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 15 z 40
15. Pytanie
Drużyna koszykówki zorganizowała zgrupowanie w ośrodku sportowo-wypoczynkowym. Dla których działów przede wszystkim, recepcjonista powinien przygotować informacje o przyjeździe sportowców?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 16 z 40
16. Pytanie
W poniedziałek 1 lipca, gość hotelowy wynajął pokój 2-osobowy informując, że wyjedzie w najbliższy piątek rano. Na którym z przedstawionych fragmentów grafików zaznaczono opisaną rezerwację?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 17 z 40
17. Pytanie
Który dokument powinien wystawić recepcjonista, w celu potwierdzenia przyjęcia na przechowanie wartościowych rzeczy gościa hotelowego?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 18 z 40
18. Pytanie
Rodzina z dziećmi wypoczywająca w pensjonacie postanowiła wybrać się o świcie na wycieczkę informując, że zabierze śniadanie ze sobą. Która propozycja recepcji będzie najodpowiedniejsza dla gości?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 19 z 40
19. Pytanie
1 maja 2017 r. o godz. 1012 do recepcji hotelu zadzwonił pan Piotr Kowalski i poprosił o przekazanie wiadomości pani Annie Nowak z pokoju nr 100 o treści: „Odwołuję jutrzejsze spotkanie”. Który druk message sporządzono prawidłowo dla opisanej sytuacji?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 20 z 40
20. Pytanie
Które komórki organizacyjne hotelu, poza służbą pięter i działem gastronomii, powinny zostać poinformowane o życzeniach klienta, zawartych w zamówieniu usług hotelarskich?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 21 z 40
21. Pytanie
Które czynności recepcjonisty najlepiej spełnią oczekiwania gościa, jeżeli pojawił się w hotelu przed rozpoczęciem doby hotelowej, bez wcześniejszej rezerwacji?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 22 z 40
22. Pytanie
Jak powinien zachować się recepcjonista, jeżeli gość słabo zna ofertę hotelu i jest niezdecydowany co do sposobu spędzenia czasu w trakcie pobytu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 23 z 40
23. Pytanie
Kuracjuszowi z sopockiego sanatorium, który nie zdążył na ostatni pociąg powrotny, bardzo zależy na szybkim i niedrogim powrocie do domu w Warszawie. Które działanie recepcjonisty najlepiej spełni oczekiwania gościa?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 24 z 40
24. Pytanie
Recepcjonista podczas przyjęcia gościa do hotelu zapisuje jego imię i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, termin pobytu oraz obywatelstwo w
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 25 z 40
25. Pytanie
Której z podanych atrakcji turystycznych recepcjonista nie powinien proponować gościowi, jeżeli chce on poznać historię odwiedzanego regionu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 26 z 40
26. Pytanie
Która z podanych grup usług dodatkowych oferowana jest zarówno gościom hotelu jak i passantom?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 27 z 40
27. Pytanie
Która usługa powinna być dostępna dla gości w hotelu niezależnie od kategorii?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 28 z 40
28. Pytanie
Do którego segmentu gości została skierowana oferta przedstawiona w ramce?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 29 z 40
29. Pytanie
Które z wymienionych usług przeznaczone są wyłącznie dla gości specjalnych?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 30 z 40
30. Pytanie
Małżeństwo postanowiło spędzić urlop w popularnym uzdrowisku, korzystając z gotowych pakietów dla niej: „W objęciach natury” oraz dla niego: „Na lądzie, morzu i w powietrzu”. Które komórki organizacyjne hotelu, odpowiedzialne za przygotowanie pakietów powinny zostać powiadomione o przyjeździe gości?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 31 z 40
31. Pytanie
Którym działom hotelowym recepcja powinna przekazać przedstawiony szczegółowy plan pobytu gości?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 32 z 40
32. Pytanie
Za pomocą którego dokumentu księgowego biuro podróży może przekazać należności na rachunek hotelu za skorzystanie z jego usług?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 33 z 40
33. Pytanie
Który rodzaj płatności za usługi hotelu poprzedza preautoryzacja?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 34 z 40
34. Pytanie
Ile wynosi wartość brutto usługi pralniczej zamówionej przez gościa hotelowego, jeżeli wartość netto tej usługi wynosi 20,00 zł, a stawka podatku VAT wynosi 23%?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 35 z 40
35. Pytanie
W ofercie wakacyjnej pensjonatu zaproponowano gościom rabat na usługę noclegową, uzależniony od długości pobytu, tzn. 1 doba – 1% rabatu, 2 doby – 2% rabatu, 3 doby – 3% rabatu, itd. Jaką należność zapłaci małżeństwo za noclegi w terminie od 1 do 14 lipca, jeżeli cena wynajęcia pokoju dwuosobowego wynosi 200,00 zł/dobę?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 36 z 40
36. Pytanie
Jaka jest łączna wartość podatku VAT od wartości sprzedaży udokumentowanej na przedstawionym paragonie fiskalnym?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 37 z 40
37. Pytanie
Ile wynosi wartość brutto usługi gastronomicznej opisanej w przedstawionym fragmencie faktury?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 38 z 40
38. Pytanie
Który dokument powinien wystawić recepcjonista w związku z popełnioną pomyłką w wysokości stawki podatku VAT na fakturze wystawionej dla gościa?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 39 z 40
39. Pytanie
Którą z wymienionych grup usług recepcjonista może połączyć na fakturze w jedną pozycję?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 40 z 40
40. Pytanie
Kiedy pracownik recepcji hotelowej powinien wydrukować raport dobowy?
Poprawnie
Niepoprawnie