Kwalifikacja HGT.06 Realizacja usług w recepcji
czerwiec 2022
Podsumowanie
0 z 40 pytań ukończone
Pytania:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
Informacja
Rozwiąż test ponownie.
Już ukończyłeś quiz. Nie możesz rozpocząć jeszcze raz.
Zaczynamy... Zaczekaj na załadowanie się testu.
Musisz się zalogować, aby rozpocząć quiz.
Musisz ukończyć następujący quiz, aby rozpocząć ten:
Wyniki
udzielono odpowiedzi dobrze na 0 z 40
Twój czas:
Czas się skończył
Zdobyłeś 0 z 0 punktów, (0)
Kategorie
- Nieskategoryzowany 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- Udzielono odpowiedzi
- Do sprawdzenia
-
Pytanie 1 z 40
1. Pytanie
Który z wymienionych pracowników hotelu ma w zakresie swoich obowiązków m.in.: prowadzenie rejestru gości, reagowanie na ich skargi oraz pobieranie należności za pobyt?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 2 z 40
2. Pytanie
Do jednego z obowiązków służby parterowej należy
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 3 z 40
3. Pytanie
Podstawowym zadaniem recepcji jest
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 4 z 40
4. Pytanie
Pomieszczenie depozytowe w hotelu powinno być dostępne z
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 5 z 40
5. Pytanie
Które urządzenie służy do rejestrowania sprzedaży usług hotelarskich oraz do celów ewidencji skarbowej?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 6 z 40
6. Pytanie
Przyjaciółki postanowiły uczcić swoje czterdzieste urodziny, korzystając z oferty Spa & Wellness w nadmorskim hotelu. Która propozycja spędzenia czasu wolnego najlepiej spełni ich oczekiwania?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 7 z 40
7. Pytanie
Która z podanych grup usług dodatkowych oferowana jest zarówno gościom hotelu jak i passantom.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 8 z 40
8. Pytanie
Recepcjonista przyjął rezerwację noclegów dla grupy 17 studentów, w tym 9 mężczyzn i 8 kobiet. Którą z podanych struktur pokoi powinien zaproponować gościom?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 9 z 40
9. Pytanie
Na podstawie informacji dotyczących programu lojalnościowego, określ który instrument zastosowano w hotelu w celu aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 10 z 40
10. Pytanie
Który instrument promocji zastosował hotel Bohema**** w zamieszczonej informacji?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 11 z 40
11. Pytanie
Która z zamieszczonych kart może zostać zaproponowana wyłącznie gościom, którzy regularnie i często odwiedzają hotel?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 12 z 40
12. Pytanie
Pan Kwiatkowski telefonicznie poprosił o rezerwację pokoju typu twin i otrzymał informację, że zarezerwowany pokój będzie do jego dyspozycji do godziny 18.00 w dniu przyjazdu. Jeżeli gość nie pojawi się do godz. 18.00, hotel bezkosztowo anuluje rezerwację. Której rezerwacji dokonano, zgodnie ze zleceniem gościa?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 13 z 40
13. Pytanie
W jakim czasie od momentu otrzymania zamówienia na usługi hotelarskie, recepcja powinna przesłać klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 14 z 40
14. Pytanie
Wskaż czynność dotyczącą rezerwacji, którą wykona recepcjonista korzystając z przedstawionej na zrzucie zakładki systemu komputerowego.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 15 z 40
15. Pytanie
Zgodnie z Praktycznym Kodeksem Postępowania, rezerwacja pobytu dla całej grupy zorganizowanej w hotelu bez ponoszenia kosztów, może zostać anulowana najpóźniej przed datą przybycia grupy w terminie
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 16 z 40
16. Pytanie
Które systemy rezerwacyjne umożliwiają rezerwację: biletu lotniczego, miejsca noclegowego lub wynajmu samochodu w Kanadzie turyście, który aktualnie przebywa w hotelu w Europie?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 17 z 40
17. Pytanie
Zakładka komputerowego systemu przedstawiona na zrzucie ekranu to
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 18 z 40
18. Pytanie
Klient zamówił w hotelu dla pary nowożeńców pobyt, w cenę którego wliczono: nocleg, 3 posiłki, napoje, przekąski, usługi rozrywkowe i rekreacyjne. Który z przedstawionych fragmentów formularzy rezerwacyjnych, odpowiada zamówieniu klienta?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 19 z 40
19. Pytanie
Który druk powinien przygotować recepcjonista wprowadzający rezerwację do zapisania szczegółów dotyczących pobytu gościa w hotelu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 20 z 40
20. Pytanie
Jak określi recepcjonista, w zleceniu dla działu służby pięter, informację o pokoju w trakcie remontu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 21 z 40
21. Pytanie
Który dział obiektu hotelarskiego recepcjonista powinien poinformować o tym, że gość choruje na celiakię?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 22 z 40
22. Pytanie
Jak powinien zachować się recepcjonista w trakcie procedury check-in wobec gościa poruszającego się na wózku inwalidzkim?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 23 z 40
23. Pytanie
Który element procedury check-in ma miejsce podczas przyjęcia grupy na podstawie listy roomingowej?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 24 z 40
24. Pytanie
Nieodłącznym elementem procedury zarejestrowania gościa w każdym obiekcie hotelarskim jest
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 25 z 40
25. Pytanie
W jaki sposób powinien zachować się recepcjonista, gdy podczas procedury check-out zdenerwowany gość informuje, że jego lot opóźniony jest o 10 godzin?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 26 z 40
26. Pytanie
Do przekazania informacji, gościowi przebywającemu w hotelu, recepcjonista wykorzysta
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 27 z 40
27. Pytanie
Którą usługę dodatkową powinien zaproponować recepcjonista gościowi pragnącemu odpocząć z dala od zgiełku, po wyczerpującej podróży?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 28 z 40
28. Pytanie
Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 29 z 40
29. Pytanie
Który dokument sporządza się na zamieszczonym formularzu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 30 z 40
30. Pytanie
Którego rodzaju informacji udzielił pracownik recepcji gościom, zapoznając ich z ciekawymi miejscami znajdującymi się w okolicach hotelu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 31 z 40
31. Pytanie
Która grupa usług jest świadczona gościom hotelowym bezpłatnie?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 32 z 40
32. Pytanie
Którą usługę dodatkową świadczoną w hotelu powinno się zarezerwować z wyprzedzeniem?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 33 z 40
33. Pytanie
Który rodzaj usługi zaoferowano gościom, jeżeli zaproponowano im udział w zajęciach animacyjnych dla dorosłych?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 34 z 40
34. Pytanie
Które komórki organizacyjne hotelu, poza służbą pięter i działem gastronomii, powinny zostać poinformowane o życzeniach klienta, zawartych w zamówieniu usług hotelarskich?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 35 z 40
35. Pytanie
Który rodzaj płatności za usługi hotelu poprzedza preautoryzacja?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 36 z 40
36. Pytanie
Za pomocą którego dokumentu księgowego, biuro podróży może przekazać należność na rachunek hotelu za skorzystanie z jego usług?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 37 z 40
37. Pytanie
Ile potwierdzeń drukuje terminal POS, po dokonanej transakcji zapłaty kartą kredytową za usługi hotelarskie?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 38 z 40
38. Pytanie
Którą kwotę należy wpisać na fakturze w rubryce wartość netto, jeżeli wartość brutto za wynajęcie sali konferencyjnej wyniosła 800,00 zł, a stawka podatku VAT wynosi 23%?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 39 z 40
39. Pytanie
Na podstawie zamieszczonego fragmentu faktury oblicz wartość podatku VAT dla usług podstawowych.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 40 z 40
40. Pytanie
Na podstawie danych zamieszczonych w ramce oraz informacji, że wartość netto usługi noclegowej wynosi 1 000,00 zł, oblicz kwotę, którą powinien zapłacić gość za usługę.
Poprawnie
Niepoprawnie