Kwalifikacja HGT.06 Realizacja usług w recepcji
styczeń 2020
Podsumowanie
0 z 40 pytań ukończone
Pytania:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
Informacja
Rozwiąż test ponownie.
Już ukończyłeś quiz. Nie możesz rozpocząć jeszcze raz.
Zaczynamy... Zaczekaj na załadowanie się testu.
Musisz się zalogować, aby rozpocząć quiz.
Musisz ukończyć następujący quiz, aby rozpocząć ten:
Wyniki
udzielono odpowiedzi dobrze na 0 z 40
Twój czas:
Czas się skończył
Zdobyłeś 0 z 0 punktów, (0)
Kategorie
- Nieskategoryzowany 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- Udzielono odpowiedzi
- Do sprawdzenia
- 
                        Pytanie 1 z 401. PytanieKtóry pracownik hotelu zajmuje się bezpośrednią obsługą gości w zakresie udzielania informacji hotelowej, turystycznej, kulturalnej oraz spełnianiem ich oczekiwań i życzeń? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 2 z 402. PytanieNa podstawie danych przedstawionych w tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 200 jednostek mieszkalnych. 
  Poprawnie Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 3 z 403. PytanieKtóry rodzaj zabiegów rehabilitacyjnych należy zaplanować dla gości chcących skorzystać z zabiegu termoterapii, wykonywanego w specjalnej kabinie, z wykorzystaniem temperatur poniżej 0°C? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 4 z 404. PytanieUtrzymywanie dobrych relacji ze społecznością wewnętrzną i zewnętrzną obiektu, a także dbanie o dobry wizerunek hotelu, to działanie w ramach Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 5 z 405. PytanieNa podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom. 
  Poprawnie Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 6 z 406. PytanieKtóre z wymienionych narzędzi marketingu mix stosuje hotel, jeżeli usługi noclegowe sprzedaje za pośrednictwem biura podróży? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 7 z 407. PytaniePracownik recepcji przyjmujący rezerwację telefoniczną na usługi hotelarskie w pierwszej kolejności powinien Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 8 z 408. PytanieKtóry rodzaj rezerwacji umożliwia gościowi rejestrację w hotelu rano, tuż przed końcem pierwszej doby hotelowej, bez ryzyka anulowania tej rezerwacji przez hotel? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 9 z 409. PytanieNa podstawie którego dokumentu przesłanego przez touroperatora recepcjonista może zarezerwować pokoje dla poszczególnych uczestników imprezy turystycznej oraz wypełnić grafik pokoi? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 10 z 4010. PytanieNa którym etapie kompleksowej obsługi gościa recepcjonista powinien poinformować go o warunkach dokonania przedpłaty? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 11 z 4011. PytanieKtórego zwrotu należy użyć, tytułując list powitalny skierowany do rektora wyższej uczelni? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 12 z 4012. PytanieImienny dokument, potwierdzający zarezerwowane i opłacone wcześniej usługi noclegowe w hotelu, to Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 13 z 4013. PytanieGość dokonał rezerwacji jednego pokoju SGL i dwóch pokoi DBL w terminie od 12 stycznia 2020 r. do 18 stycznia 2020 r. Poprosił o pokoje na jednym piętrze. Który z przedstawionych grafików odpowiada przyjętemu zamówieniu? 
  Poprawnie Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 14 z 4014. PytanieKtóry z przedstawionych formularzy wykorzystywany jest przez hotel do procedury preautoryzacji? 
  Poprawnie Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 15 z 4015. PytanieRecepcjonista podczas zmiany zauważył overbooking na dany dzień. W tej sytuacji powinien niezwłocznie powiadomić kierownika Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 16 z 4016. PytanieNa podstawie zamieszczonego formularza rezerwacji określ, który z działów będzie wymagał zaangażowania większej niż zazwyczaj liczby pracowników podczas realizacji usług zamówionych na 12.07.2020 r.? 
  Poprawnie Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 17 z 4017. PytanieZgodnie z procedurą check in wydanie klucza i karty pobytu gościowi powinno nastąpić po Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 18 z 4018. PytanieWskaż czynność charakterystyczną dla procedury check out. Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 19 z 4019. PytanieKtóra czynność jest ostatnim elementem procedury check in dla grupy zorganizowanej? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 20 z 4020. PytanieGość przybył do hotelu w czasie trwania doby hotelowej. Na miejscu okazało się, że w zarezerwowanym pokoju trwa usuwanie awarii, które zajmie jeszcze ok. 2 godziny. Wszystkie pozostałe jednostki są zajęte. W tej sytuacji recepcjonista w pierwszej kolejności powinien Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 21 z 4021. PytanieGość hotelowy zwrócił się z prośbą o usunięcie z minibarku napojów alkoholowych. Co powinien w tej sytuacji zrobić recepcjonista? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 22 z 4022. PytanieKtóre z zachowań jest niezgodne z zasadami savoir-vivre wobec osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim, podczas jej rejestracji w hotelu? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 23 z 4023. PytanieFirma Thor podczas pobytu w hotelu skorzystała z 5 pokoi DBL, wyżywienia FB w terminie od 9 do 11 marca oraz wynajęła salę konferencyjną w dniach 9 i 10 marca po 4 godziny dziennie. 
 Cena za pokój w tym hotelu wynosi 300,00 zł, śniadanie wliczone jest w cenę noclegu, obiad kosztuje 40,00 zł, a kolacja 25,00 zł. Wynajęcie sali konferencyjnej to koszt 60,00 zł za godzinę.
 Który z przedstawionych rachunków wstępnych powinien zostać wręczony przedstawicielowi firmy Thor do akceptacji podczas procedury wyrejestrowania z hotelu?
  Poprawnie Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 24 z 4024. PytanieGościom hotelowym, którzy planują zwiedzić Stare Miasto w Warszawie i dotrzeć na lotnisko taksówką, należy udzielić informacji, korzystając Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 25 z 4025. PytanieUczniowski klub sportowy uprawiający rolkarstwo szybkie zorganizował zgrupowanie w ośrodku sportowo-wypoczynkowym. Które działy powinny zostać poinformowane przez recepcjonistę o przyjeździe zawodników? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 26 z 4026. PytanieDla kogo recepcjonista pracujący na nocnej zmianie jest zobowiązany przygotować raport o statusie pokoi? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 27 z 4027. PytanieGość hotelowy poprosił o zorganizowanie w pokoju lunchu dla kilku osób. Które informacje recepcja powinna przekazać gastronomii w związku z zamówioną usługą? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 28 z 4028. PytanieGość w trakcie pobytu poprosił o dokonanie rezerwacji zabiegu manicure i pedicure w salonie kosmetycznym na terenie hotelu. Który to rodzaj usług? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 29 z 4029. PytanieKtóry z działów hotelu powinien zostać poinformowany w pierwszej kolejności, o przyjeździe gości z Izraela, w celu realizacji usług podstawowych zgodnie z przestrzeganymi przez nich zasadami koszerności? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 30 z 4030. PytanieDo recepcji wpłynęło zamówienie dotyczące pobytu gościa VIP, który posiada bardzo duży bagaż. W celu zrealizowania prawidłowej procedury check in gościa specjalnego należy w dniu przyjazdu zwiększyć liczbę pracowników należących do Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 31 z 4031. PytanieZ której formy płatności zamierza skorzystać gość, jeżeli chce przekazać należność za pobyt w hotelu za pośrednictwem bankowości internetowej? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 32 z 4032. PytaniePaństwo Kowalscy zarezerwowali 4 pokoje DBL na dwie doby. Ile wynosi wartość netto tej usługi, jeżeli pokój DBL kosztuje 180,00 zł brutto/dobę przy stawce podatku VAT wynoszącej 8%? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 33 z 4033. PytaniePan Nowak zostawił samochód na trzy doby na parkingu hotelowym, którego cena jednostkowa brutto wynosi 50,00 zł/dobę. Ile wynosi wartość podatku VAT tej usługi przy stawce 23%? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 34 z 4034. PytanieGość przebywał w hotelu dwie doby oraz skorzystał z usług noclegowych i gastronomicznych na łączną kwotę 1 200,00 zł. W związku z tym, że jest gościem hotelu po raz piąty otrzymał rabat w wysokości 10%. Wskaż rodzaj zastosowanego rabatu. Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 35 z 4035. PytanieKtórą z wymienionych grup usług recepcjonista może połączyć na fakturze w jedną pozycję? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 36 z 4036. PytanieKtóry z dokumentów potwierdzających zapłatę za zamówione i zrealizowane usługi powinien wręczyć recepcjonista, gdy nabywcą jest osoba prawna? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 37 z 4037. PytanieKtóry z dokumentów podczas procedury check out należy przedstawić gościowi płacącemu gotówką do akceptacji? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 38 z 4038. PytanieW celu poprawienia błędnie naliczonych usług noclegowych na fakturze należy wystawić Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 39 z 4039. PytanieNa który z dokumentów powinien powołać się recepcjonista, udzielając informacji gościowi o możliwości dokonania procedury express check out? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
- 
                        Pytanie 40 z 4040. PytanieKtóre systemy rezerwacyjne umożliwiają turyście aktualnie przebywającemu w Polsce dokonać rezerwacji miejsca noclegowego, biletu lotniczego oraz wynajęcia samochodu w Australii? Poprawnie
 Niepoprawnie
 
