Kwalifikacja HGT.06 Realizacja usług w recepcji
styczeń 2025
Podsumowanie
0 z 40 pytań ukończone
Pytania:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
Informacja
Rozwiąż test ponownie.
Już ukończyłeś quiz. Nie możesz rozpocząć jeszcze raz.
Zaczynamy... Zaczekaj na załadowanie się testu.
Musisz się zalogować, aby rozpocząć quiz.
Musisz ukończyć następujący quiz, aby rozpocząć ten:
Wyniki
udzielono odpowiedzi dobrze na 0 z 40
Twój czas:
Czas się skończył
Zdobyłeś 0 z 0 punktów, (0)
Kategorie
- Nieskategoryzowany 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- Udzielono odpowiedzi
- Do sprawdzenia
-
Pytanie 1 z 40
1. Pytanie
Kto zajmuje się przyjmowaniem zleceń na budzenie telefoniczne oraz prowadzeniem ewidencji tych zamówień w hotelu o rozbudowanej strukturze organizacyjnej?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 2 z 40
2. Pytanie
Który pracownik recepcji zajmuje się opieką nad gośćmi i spełnianiem ich życzeń, a w szczególności polecaniem restauracji i klubów, organizowaniem biletów do teatru lub kina, umawianiem wizyt u fryzjera czy zamawianiem limuzyny na lotnisko?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 3 z 40
3. Pytanie
W które urządzenie, bezwzględnie wymagane na stanowisku recepcjonisty-kasjera, należy wyposażyć recepcję hotelową?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 4 z 40
4. Pytanie
Przedstawione na ilustracji urządzenie, będące na wyposażeniu recepcji hotelowej, służy do
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 5 z 40
5. Pytanie
Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 6 z 40
6. Pytanie
Który zestaw zabiegów leczniczych powinien zaproponować gościowi pracownik hotelu położonego w miejscowości uzdrowiskowej?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 7 z 40
7. Pytanie
Spacer wydmami i rejs statkiem recepcjonista może zaproponować gościom hotelu położonego
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 8 z 40
8. Pytanie
Dla zapewnienia wysokiego obłożenia w sezonie zimowym, hotel położony w Bieszczadach, z dużym wyprzedzeniem przygotowuje ofertę sprzedaży usług typu
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 9 z 40
9. Pytanie
Na podstawie zamieszczonego zamówienia, określ który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 10 z 40
10. Pytanie
Nowo otwarty pensjonat oferuje usługi skierowane głównie do rodzin z dziećmi. W celu aktywizacji sprzedaży usług, powinien reklamować się
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 11 z 40
11. Pytanie
Które działanie hotelu prowadzone jest w ramach promocji sprzedaży?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 12 z 40
12. Pytanie
Zastosowanie w hotelu miejskim, położonym blisko strefy ekonomicznej, programu lojalnościowego jest sposobem pozyskania
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 13 z 40
13. Pytanie
Na podstawie zamieszczonego grafiku rezerwacji, określ możliwy termin rezerwacji pokoju dwuosobowego na dwie doby w drugim tygodniu lipca.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 14 z 40
14. Pytanie
Na podstawie zamieszczonego pisma, określ w którym dniu najpóźniej recepcjonista jest zobowiązany do potwierdzenia zamówionych usług, jeżeli korespondencja odbywała się drogą elektroniczną?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 15 z 40
15. Pytanie
Cechą charakterystyczną rezerwacji gwarantowanej jest
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 16 z 40
16. Pytanie
Gość złożył pisemne zamówienie na usługi noclegowe, w którym podał numer karty kredytowej oraz określił swój przyjazd do hotelu do godziny 17.00. W podanym czasie nie przybył jednak do obiektu. Do kiedy recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie czynności dotyczące kosztów powinien wykonać?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 17 z 40
17. Pytanie
Które systemy rezerwacyjne umożliwiają turyście aktualnie przebywającemu w Polsce dokonać rezerwacji miejsca noclegowego, biletu lotniczego oraz wynajęcia samochodu w Australii?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 18 z 40
18. Pytanie
Pracownik recepcji hotelu sieciowego w Warszawie przyjął rezerwację od touroperatora, za pośrednictwem elektronicznego systemu rezerwacyjnego, umożliwiającego rezerwację miejsc noclegowych, biletów lotniczych, kolejowych, promowych, wynajmu samochodów, biletów do teatru i wiele innych. W którym systemie dokonano rezerwacji?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 19 z 40
19. Pytanie
Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie w terminie od 1 do 5 sierpnia pokoju dwuosobowego z dwoma pojedynczymi łóżkami. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który rodzaj i numer pokoju powinien przydzielić im recepcjonista.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 20 z 40
20. Pytanie
Formularz rezerwacyjny służy do
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 21 z 40
21. Pytanie
Organizator przyjęcia weselnego zamówił do apartamentu nowożeńców butelkę schłodzonego szampana. Który dział hotelu powinien otrzymać z recepcji zlecenie na tę usługę?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 22 z 40
22. Pytanie
W hotelu jest organizowany kongres partii politycznej. Dział konferencji i bankietów ma przygotować salę wielofunkcyjną do obrad. Które informacje dla tego działu powinien przygotować i przekazać recepcjonista?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 23 z 40
23. Pytanie
Które działanie w pierwszej kolejności powinien podjąć recepcjonista, wobec gościa walk-in, jeżeli chce on wynająć pokój bez wcześniejszej rezerwacji?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 24 z 40
24. Pytanie
Pierwszym elementem procedury przyjęcia zorganizowanej grupy turystów do hotelu jest
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 25 z 40
25. Pytanie
Wystawienie i wręczenie faktury jest elementem obsługi gościa podczas
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 26 z 40
26. Pytanie
Zgodnie z procedurą check-in, bezpośrednio po udzieleniu informacji o usługach świadczonych w hotelu recepcjonista powinien
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 27 z 40
27. Pytanie
Które z zachowań jest niezgodne z zasadami savoir-vivre wobec osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim, podczas rejestracji w hotelu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 28 z 40
28. Pytanie
Hotel 4* posiadający sale wielofunkcyjne różnej wielkości, nowoczesne wyposażenie audiowizualne oraz oferujący szeroką gamę usług rekreacyjnych, skieruje swoją ofertę przede wszystkim do
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 29 z 40
29. Pytanie
Gość w czasie podróży zatrzymał się w motelu. Który rodzaj usług poza noclegiem powinien obligatoryjnie zaoferować mu recepcjonista?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 30 z 40
30. Pytanie
Podczas procedury check-in recepcjonista sporządza
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 31 z 40
31. Pytanie
Recepcjonista przyjmując od gościa aparat fotograficzny na przechowanie musi wypełnić kwit
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 32 z 40
32. Pytanie
Recepcjonista, który objaśnił gościowi jak dojść do ruin zamku, które są największą atrakcją regionu, przekazał mu informację
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 33 z 40
33. Pytanie
Hotel posiadający sale wielofunkcyjne z wyposażeniem multimedialnym oferuje usługi
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 34 z 40
34. Pytanie
Recepcja, w ramach świadczenia usług w taryfie BB, powinna przekazać gastronomii hotelowej listę gości z
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 35 z 40
35. Pytanie
Które czynności powinien wykonać recepcjonista, w celu gotówkowego rozliczenia kosztów pobytu gościa?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 36 z 40
36. Pytanie
Który dokument stanowi podstawę rozliczenia za pobyt grupy turystycznej w hotelu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 37 z 40
37. Pytanie
Recepcjonista przygotowuje rozliczenie pobytu gościa indywidualnego, który przebywał w hotelu w terminie od 3 do 5 czerwca 2024 roku (od poniedziałku do środy). Hotel jest zlokalizowany w centrum dużego miasta. Które rodzaje cen powinien zastosować recepcjonista do rozliczenia noclegów?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 38 z 40
38. Pytanie
Recepcjonista rozliczył pobyt gościa w hotelu i wystawił fakturę. Za dodatkową usługę, na życzenie gościa, pobrał należność w formie gotówkowej. Recepcjonista ma obowiązek wydać gościowi
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 39 z 40
39. Pytanie
Wskaż kwotę podatku, którą powinien recepcjonista wpisać w brakujące pole faktury, rozliczając koszty podanej usługi.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 40 z 40
40. Pytanie
Korzystając z podanego cennika, oblicz koszt pobytu państwa Malinowskich, korzystających z usługi noclegowej w pokoju 2-osobowym, w terminie od 30 września do 2 października.
Poprawnie
Niepoprawnie