Kwalifikacja TKO.07 Organizacja i prowadzenie ruchu pociągów
czerwiec 2018
Podsumowanie
0 z 40 pytań ukończone
Pytania:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
Informacja
Rozwiąż test ponownie.
Już ukończyłeś quiz. Nie możesz rozpocząć jeszcze raz.
Zaczynamy... Zaczekaj na załadowanie się testu.
Musisz się zalogować, aby rozpocząć quiz.
Musisz ukończyć następujący quiz, aby rozpocząć ten:
Wyniki
udzielono odpowiedzi dobrze na 0 z 40
Twój czas:
Czas się skończył
Zdobyłeś 0 z 0 punktów, (0)
Kategorie
- Nieskategoryzowany 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- Udzielono odpowiedzi
- Do sprawdzenia
-
Pytanie 1 z 40
1. Pytanie
Zespół stacji i posterunków ruchu sąsiadujących ze sobą nazywa się
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 2 z 40
2. Pytanie
Posterunek, który ma możliwość zmiany kolejności jazdy pociągów wyprawianych na tor szlakowy przylegający do tego posterunku, nazywa się posterunkiem
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 3 z 40
3. Pytanie
Posterunek techniczny, na którym pracownik potwierdza prawidłowość wjazdu pociągu, to posterunek
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 4 z 40
4. Pytanie
Położenie zasadnicze rozjazdów podaje się w
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 5 z 40
5. Pytanie
Najważniejszym obowiązkiem pracowników posterunków technicznych jest
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 6 z 40
6. Pytanie
Zasady postępowania pracowników zatrudnionych na posterunkach technicznych przy przyjmowaniu dyżuru określa
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 7 z 40
7. Pytanie
Przy zapowiadaniu pociągów za pomocą urządzeń łączności dyżurny ruchu może zezwolić na wyjazd pociągu po upewnieniu się, że
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 8 z 40
8. Pytanie
W przypadku konieczności przyjęcia pociągu nieprzewidzianego w rozkładzie jazdy na tor główny zakończony kozłem oporowym, należy zatrzymać pociąg przed semaforem wjazdowym, a następnie poinformować o jeździe na tor zakończony kozłem oporowym za pomocą rozkazu pisemnego
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 9 z 40
9. Pytanie
Przejazd pociągu po torze lewym obok posterunku odstępowego bez semafora przy torze lewym, w czasie zamknięcia jednego z torów, odbywa się
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 10 z 40
10. Pytanie
Jazda pociągu roboczego po torze zamkniętym
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 11 z 40
11. Pytanie
Stan, który może prowadzić do wypadku, to
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 12 z 40
12. Pytanie
Osoba, która w wyniku wypadku doznała naruszenia czynności narządu ciała i z tego powodu była hospitalizowana przez ponad 24 godziny, według instrukcji kolejowych zaliczana jest do osób
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 13 z 40
13. Pytanie
Dyżurny ruchu otrzymane pisemne zawiadomienie o konieczności wyłączenia napięcia w sieci trakcyjnej powinien
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 14 z 40
14. Pytanie
W dzienniku ruchu w rubryce 6 „pociąg przyjechał” dyżurny ruchu notuje czas przyjazdu pociągu w formie ułamka w przypadku, gdy
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 15 z 40
15. Pytanie
Przy zamknięciu jednego z torów szlakowych, pisemne lub telefoniczne zawiadomienie od kierownika robót o możliwości otwarcia toru, dyżurny ruchu powinien otrzymać w przypadku, gdy
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 16 z 40
16. Pytanie
Informację dotyczącą ostrożnej jazdy z powodu nieotrzymania zawiadomienia o usunięciu z toru szlakowego pojazdu pomocniczego dyżurny ruchu wydaje za pomocą rozkazu pisemnego
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 17 z 40
17. Pytanie
Jeżeli urządzenia działają nieprawidłowo i nie można nastawić sygnału „Stój” na semaforze wjazdowym, dyżurny ruchu tylnego posterunku, po otrzymaniu powiadomienia, powinien polecić zatrzymanie pociągu i powiadomić o uszkodzeniu semafora za pomocą rozkazu
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 18 z 40
18. Pytanie
Pociągi wojewódzkie dowożące pasażerów do pracy, przyjeżdżające do stacji docelowej w godzinach 05:30÷08:30 mają pierwszeństwo przed pociągami
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 19 z 40
19. Pytanie
Dyżurny ruchu nie może oczekiwać ponad czas wskazany w systemie SWDR na opóźniony pociąg jadący na skomunikowanie, jeżeli następny pociąg zapewniający dojazd do wszystkich stacji odjeżdża od przyjazdu pociągu opóźnionego w ciągu
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 20 z 40
20. Pytanie
Pociąg może przejechać obok semafora nieoświetlonego
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 21 z 40
21. Pytanie
Kilka przeciągłych tonów i jednocześnie ręka poruszana powolnym ruchem po łuku do góry i na dół oznacza sygnał
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 22 z 40
22. Pytanie
Na rysunku przedstawiono tarczę, na której wyświetlono sygnał
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 23 z 40
23. Pytanie
W przypadku konieczności osłonięcia przeszkody na stacji, przedstawioną na rysunku tarczę zatrzymania „D1” ustawia się w odległości od przeszkody równej
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 24 z 40
24. Pytanie
Jeżeli zachodzi konieczność wyjęcia z rozjazdu jednej iglicy, to należy
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 25 z 40
25. Pytanie
Przycisku plombowanego doraźnego „Iz” dyżurny ruchu używa w przypadku
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 26 z 40
26. Pytanie
Roboty w czynnych urządzeniach srk w czasie jazdy pociągu należy wstrzymać
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 27 z 40
27. Pytanie
Kiedy nastawniczy może dokonać blokowania bloku pozwolenia?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 28 z 40
28. Pytanie
Jeżeli po obsłudze przycisku zwrotnicowego zwrotnica nie przestawiła się, pomimo że nie jest zajęta, dyżurny ruchu może użyć przycisku doraźnego „Iz” dopiero po
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 29 z 40
29. Pytanie
Jeżeli po użyciu przez dyżurnego ruchu przycisku sygnałowego na semaforze nie wyświetlił się sygnał zezwalający na jazdę pomimo prawidłowo ułożonej drogi przebiegu, dyżurny ruchu powinien
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 30 z 40
30. Pytanie
Jeżeli po naciśnięciu przycisku nastawczego zwrotnicy i zakończeniu pracy napędu na planie świetlnym nie ma kontroli położenia zwrotnicy biorącej udział w przebiegu pociągowym i zwrotnica nie jest widoczna z nastawni, dyżurny ruchu powinien
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 31 z 40
31. Pytanie
W przypadku jazdy pociągu po nieutwierdzonej drodze przebiegu nie wolno
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 32 z 40
32. Pytanie
Jeżeli wjeżdżający pociąg nie zwolnił drogi przebiegu, w celu zwolnienia przebiegu dyżurny ruchu powinien
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 33 z 40
33. Pytanie
Każdą przerwę w zasilaniu urządzeń z sieci energetycznej dyżurny ruchu powinien odnotować w
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 34 z 40
34. Pytanie
W przypadku wykonywania manewrów poza przedstawiony na rysunku wskaźnik „W5” „Granica przetaczania”, na tor lewy szlaku dwutorowego, w kierunku przeciwnym do zasadniczego, dyżurny ruchu powinien
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 35 z 40
35. Pytanie
Odrzucanie wagonów w trakcie manewrów przez przejazd kolejowo-drogowy bez rogatek może się odbywać pod warunkiem, że
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 36 z 40
36. Pytanie
Podczas manewrów pojazd trakcyjny powinien znajdować się od strony spadku, jeżeli pochylenie przekracza
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 37 z 40
37. Pytanie
Wjazd do sąsiedniego rejonu manewrowego, z wjazdem w sąsiedni okręg nastawczy dozwolony jest pod warunkiem uzyskania zgody pracownika posterunku nastawczego oraz
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 38 z 40
38. Pytanie
Prędkość jazdy manewrowej w kierunku szlaku za wyprawionym pociągiem nie może przekraczać
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 39 z 40
39. Pytanie
W przypadku przeładowania głównego przewodu hamulcowego pociągu i użycia odluźniaczy w celu opróżnienia komór i zbiorników sterujących, należy
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 40 z 40
40. Pytanie
Bez udziału drużyny manewrowej może odbywać się
Poprawnie
Niepoprawnie