Kwalifikacja TG12 Planowanie i realizacja usług w recepcji
czerwiec 2014
Podsumowanie
0 z 40 pytań ukończone
Pytania:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
Informacja
Rozwiąż test ponownie.
Już ukończyłeś quiz. Nie możesz rozpocząć jeszcze raz.
Zaczynamy... Zaczekaj na załadowanie się testu.
Musisz się zalogować, aby rozpocząć quiz.
Musisz ukończyć następujący quiz, aby rozpocząć ten:
Wyniki
udzielono odpowiedzi dobrze na 0 z 40
Twój czas:
Czas się skończył
Zdobyłeś 0 z 0 punktów, (0)
Kategorie
- T.11 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- Udzielono odpowiedzi
- Do sprawdzenia
-
Pytanie 1 z 40
1. Pytanie
Zgodnie z obowiązującymi przepisami terminal POS nie jest wymagany w hotelach i motelach
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 2 z 40
2. Pytanie
Za utrzymywanie dobrych relacji na linii gość – hotel oraz koordynację przyjazdów VIP-ów odpowiada
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 3 z 40
3. Pytanie
Podstawowym zadaniem recepcji jest
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 4 z 40
4. Pytanie
Goście zarezerwowali w hotelu m.in. pełne wyżywienie, czyli zamówili:
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 5 z 40
5. Pytanie
Gość przybył do hotelu dokładnie w momencie rozpoczęcia się doby hotelowej. Okazało się, że musi poczekać około pół godziny, bo zarezerwowany pokój jeszcze nie jest gotowy do zamieszkania. W tej sytuacji pracownik recepcji powinien
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 6 z 40
6. Pytanie
W związku z wprowadzeniem nowego produktu na rynek, pensjonat zorganizował bankiet dla stałych klientów z udziałem władz miasta i przedstawicieli mediów. Który instrument promocji zastosował obiekt?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 7 z 40
7. Pytanie
Hotel sprzedaje usługi noclegowe za pośrednictwem touroperatora. Który element marketingu mix stosuje hotel?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 8 z 40
8. Pytanie
Dla zapewnienia wysokiego obłożenia w sezonie zimowym, hotel położony w górach, z dużym wyprzedzeniem przygotowuje ofertę sprzedaży usług typu
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 9 z 40
9. Pytanie
Na prośbę o rezerwację usługi noclegowej w hotelu należy odpowiedzieć najpóźniej w ciągu
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 10 z 40
10. Pytanie
Klient otrzymał potwierdzenie rezerwacji z hotelu, wraz z informacją o terminie i kwocie zaliczki za zamówione usługi. W wyznaczonym terminie wpłacił określoną przez hotel zaliczkę. Który rodzaj rezerwacji powinien zaznaczyć recepcjonista?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 11 z 40
11. Pytanie
Zgodnie z Praktycznym Kodeksem Postępowania anulowanie rezerwacji pobytu dla całej grupy zorganizowanej w hotelu bez ponoszenia kosztów powinno być zgłoszone najpóźniej przed przyjazdem grupy w terminie
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 12 z 40
12. Pytanie
Najwszechstronniejszy system rezerwacyjny, działający na linii hotel – pośrednik, oferujący możliwość sporządzania różnorodnych rezerwacji turystycznych: miejsc hotelowych, biletów lotniczych, kolejowych, wynajmu samochodu, to
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 13 z 40
13. Pytanie
Po zapoznaniu się z fragmentem ulotki reklamowej jednego z najczęściej używanych w polskich hotelach programu komputerowego wskaż, który to program.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 14 z 40
14. Pytanie
Rezerwacja pokoi za pośrednictwem strony www wybranego przez gościa hotelu odbywa się
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 15 z 40
15. Pytanie
Na podstawie fragmentu grafiku rezerwacji pokoi na czerwiec określ, którą z wymienionych rezerwacji pokoi może przyjąć recepcjonista hotelu.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 16 z 40
16. Pytanie
Informacja o czasie trwania doby hotelowej powinna znaleźć się
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 17 z 40
17. Pytanie
Który z pracowników służby parterowej hotelu powinien wykorzystać w swojej pracy przedstawiony druk?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 18 z 40
18. Pytanie
Na podstawie fragmentu formularza rezerwacyjnego wskaż, który dział hotelu będzie najbardziej zaangażowany w obsługę gości, drugiego dnia ich pobytu w hotelu.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 19 z 40
19. Pytanie
Procedura rejestracji w hotelu w oparciu o Rooming List jest stosowana w przypadku
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 20 z 40
20. Pytanie
Zapytanie, czy była dokonana rezerwacja i na jakie nazwisko, jest elementem obsługi gościa podczas
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 21 z 40
21. Pytanie
Podczas procedury check-in recepcjonista wypełnia
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 22 z 40
22. Pytanie
Do lady recepcyjnej podszedł gość niewidomy. Recepcjonista podczas procedury check-in powinien
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 23 z 40
23. Pytanie
Informację o sposobie przedłużenia pobytu w hotelu goście znajdą
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 24 z 40
24. Pytanie
Gość w trakcie tygodniowego pobytu w hotelu korzystał codziennie o godz. 630 z usługi budzenia. Z którego rodzaju usługi dodatkowej korzystał gość?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 25 z 40
25. Pytanie
Recepcjonista przydzielając pokoje dla stałych gości powinien
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 26 z 40
26. Pytanie
Dokumentem sporządzanym przez recepcjonistę na życzenie gościa, w dniu wyjazdu z hotelu jest
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 27 z 40
27. Pytanie
Do hotelu przyjechało małżeństwo z dwójką dzieci: 7-letnim synem i 15-letnią córką. Ile kart rejestracyjnych poda do wypełnienia gościom recepcjonista?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 28 z 40
28. Pytanie
Podczas standardowej procedury check-in recepcjonista sporządza komplet dokumentów związanych z przyjęciem gościa. Są to karta rejestracyjna oraz
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 29 z 40
29. Pytanie
W trakcie pobytu w pensjonacie studenci zwrócili się z prośbą do działu recepcji o sporządzenie oferty spędzenia czasu wolnego. Pracownik recepcji przygotował listę najważniejszych zabytków oraz pomników przyrody z informacją o ich lokalizacji. Recepcjonista udzielił gościom informacji
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 30 z 40
30. Pytanie
Sprzedaż przez cukiernię hotelową ciast i tortów gościom, mieszkańcom i wszystkim zainteresowanym, to przykład usługi
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 31 z 40
31. Pytanie
Do usług płatnych świadczonych na życzenie gościa hotelowego zalicza się
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 32 z 40
32. Pytanie
Obsługa bagażowa przez całą dobę obowiązuje w hotelach kategorii
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 33 z 40
33. Pytanie
Do usług uzupełniających, oferowanych przez hotel nie zalicza się
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 34 z 40
34. Pytanie
Hotel otrzymał zamówienie na zorganizowanie 3-dniowego pobytu dla znanego francuskiego reżysera. O przyznaniu mu statusu gościa specjalnego – VIP zdecydować powinien
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 35 z 40
35. Pytanie
O konieczności przygotowania w hotelu sali konferencyjnej recepcjonista powinien poinformować dział
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 36 z 40
36. Pytanie
Za pośrednictwem którego dokumentu można dokonać przekazania należności z rachunku zleceniodawcy na rachunek zleceniobiorcy za skorzystanie z usług hotelu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 37 z 40
37. Pytanie
Wydruk voucheru z POS, podpis ręczny przez gościa lub elektroniczny PIN, to elementy charakterystyczne dla płatności
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 38 z 40
38. Pytanie
Goście w trakcie pobytu w motelu korzystali z możliwości pozostawienia samochodu na parkingu strzeżonym. Przy rozliczeniu pobytu gości, recepcjonista zastosuje stawkę podatku VAT na usługę parkingową w wysokości
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 39 z 40
39. Pytanie
Ile wyniesie łączna wartość brutto za usługę gastronomiczną tj. 4 obiady podane do pokoju, jeżeli cena brutto jednego obiadu wynosi 50 zł, a room service 20%?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 40 z 40
40. Pytanie
Którą kwotę należy wpisać w brakującym polu fragmentu faktury?
Poprawnie
Niepoprawnie