Kwalifikacja TG12 Planowanie i realizacja usług w recepcji
czerwiec 2023
Podsumowanie
0 z 40 pytań ukończone
Pytania:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
Informacja
Rozwiąż test ponownie.
Już ukończyłeś quiz. Nie możesz rozpocząć jeszcze raz.
Zaczynamy... Zaczekaj na załadowanie się testu.
Musisz się zalogować, aby rozpocząć quiz.
Musisz ukończyć następujący quiz, aby rozpocząć ten:
Wyniki
udzielono odpowiedzi dobrze na 0 z 40
Twój czas:
Czas się skończył
Zdobyłeś 0 z 0 punktów, (0)
Kategorie
- Nieskategoryzowany 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- Udzielono odpowiedzi
- Do sprawdzenia
-
Pytanie 1 z 40
1. Pytanie
Które z podanych zadań wykonywane jest przez pracownika recepcji hotelowej?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 2 z 40
2. Pytanie
Który z pracowników recepcji hotelu przekazuje recepcjonistom bieżące informacje o stanie rezerwacji, dokonuje rezerwacji oraz przygotowywuje listy przyjazdów na określone terminy?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 3 z 40
3. Pytanie
Które urządzenia stanowią wyposażenie stanowiska kasjera w hotelu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 4 z 40
4. Pytanie
Które urządzenie służy do rejestrowania sprzedaży usług hotelarskich do celów ewidencji skarbowej?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 5 z 40
5. Pytanie
Którą z przedstawionych ofert usług dodatkowych, recepcjonista powinien zaoferować rodzinie z dwójką małych dzieci (2 i 5 lat)?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 6 z 40
6. Pytanie
Gość podczas pobytu w hotelu, chciałby zwiedzić trzy lokalne winnice oraz spotkać się z winiarzem. Którą z wymienionych imprez powinien polecić mu recepcjonista?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 7 z 40
7. Pytanie
Którym gościom recepcjonista powinien zaproponować kolację na dachu hotelu, szampana do pokoju, nocny przejazd bryczką oraz darmowy dwugodzinny pobyt w strefie relaksu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 8 z 40
8. Pytanie
Na podstawie zamieszczonej informacji wskaż instrument promocji stosowany przez hotel Wezyr.
Hotel*** Wezyr obchodzi 100-lecie działalności
Zapraszamy na Dzień Otwarty 15 lipca br. w godzinach od 1600 do 2000, podczas którego będzie można zobaczyć przepiękne wnętrza obiektu oraz spróbować wyśmienitych potraw hotelowej restauracji.Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 9 z 40
9. Pytanie
Który rodzaj promocji usług stosuje hotel honorujący karty stałego klienta?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 10 z 40
10. Pytanie
Zastosowanie w hotelu miejskim, położonym blisko strefy ekonomicznej, programu lojalnościowego jest sposobem pozyskania
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 11 z 40
11. Pytanie
Podczas telefonicznej rezerwacji usług przez gościa indywidualnego recepcjonista powinien ustalić przede wszystkim
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 12 z 40
12. Pytanie
Cechą charakterystyczną rezerwacji gwarantowanej jest
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 13 z 40
13. Pytanie
Na którym etapie kompleksowej obsługi gościa, recepcjonista powinien poinformować go o warunkach dokonania przedpłaty?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 14 z 40
14. Pytanie
Który etap procesu rezerwacji internetowej usług hotelarskich przedstawiono na zamieszczonym zrzucie ekranu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 15 z 40
15. Pytanie
Który dokument należy wysłać klientowi w celu poinformowania go o terminie rezerwacji pobytu, rodzaju pokoju oraz jego cenie?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 16 z 40
16. Pytanie
Wskaż rodzaj umowy, która uprawnia biuro podróży do bezkosztowej anulacji zarezerwowanych miejsc noclegowych w hotelu w określonym czasie.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 17 z 40
17. Pytanie
Klient zamówił pokój z dwoma łóżkami i pełne wyżywienie dla dwóch osób. Który z zamieszczonych skrótów powinien wpisać recepcjonista w formularzu rezerwacji?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 18 z 40
18. Pytanie
Klient zarezerwował dla czterech osób w terminie od 2 do 4 października apartament rodzinny, dwie obiadokolacje oraz trzygodzinny pakiet rekreacyjny. Którą kwotę w pozycji Razem powinien wpisać recepcjonista w przesłanej do klienta kalkulacji kosztów?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 19 z 40
19. Pytanie
Na podstawie fragmentu Karty rezerwacji, oblicz ile posiłków należy zlecić do przygotowania hotelowej restauracji dla gości z Uniwersytetu Łódzkiego.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 20 z 40
20. Pytanie
Którą komórkę organizacyjną hotelu należy poinformować o szczegółach zamówienia złożonego przez Jana Nowaka?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 21 z 40
21. Pytanie
Którą z czynności należy wykonać w pierwszej kolejności, przyjmując gościa do hotelu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 22 z 40
22. Pytanie
Które działania w pierwszej kolejności powinien podjąć recepcjonista, wobec gościa walk in, jeżeli chce on wynająć pokój bez wcześniejszej rezerwacji?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 23 z 40
23. Pytanie
O który dokument, umożliwiający realizację świadczeń zamówionych przez biuro podróży dla grupy turystów z Włoch, powinien poprosić recepcjonista podczas przyjęcia gości do hotelu w Polsce?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 24 z 40
24. Pytanie
Który z proponowanych przez hotel pakietów usług jest skierowany do gości, chcących aktywnie spędzić czas, podczas pobytu w obiekcie?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 25 z 40
25. Pytanie
Firma konsultingowa złożyła do hotelu zamówienie na spotkanie integracyjne dla swoich pracowników. Która propozycja elementów spotkania będzie przede wszystkim spełniała oczekiwania zamawiającego?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 26 z 40
26. Pytanie
Którą grupę informacji, oprócz nazwiska i imienia gościa, należy wpisać do karty pobytu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 27 z 40
27. Pytanie
Którą ilość kart rejestracyjnych musi wypełnić recepcjonista dla czteroosobowej rodziny: Anny Kwiatkowskiej i Andrzeja Kwiatkowskiego oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 28 z 40
28. Pytanie
Na podstawie analizy rachunku wstępnego wskaż kwotę, którą należy przedstawić gościowi do akceptacji.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 29 z 40
29. Pytanie
Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 30 z 40
30. Pytanie
Gościom hotelowym, którzy planują zwiedzić Stare Miasto w Warszawie i dotrzeć na lotnisko taksówką, należy udzielić informacji, korzystając
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 31 z 40
31. Pytanie
Która z podanych usług dodatkowych jest najbardziej odpowiednia dla przebywającej w hotelu rodziny z dwójką dzieci w wieku przedszkolnym?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 32 z 40
32. Pytanie
Która usługa powinna być dostępna dla gości w hotelu niezależnie od kategorii?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 33 z 40
33. Pytanie
Stały gość hotelu, w dniu przyjazdu obchodzi urodziny. Do którego z działów recepcjonista powinien przekazać tę informację?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 34 z 40
34. Pytanie
Informację o zwiększonym obłożeniu pokoi należy w pierwszej kolejności przekazać
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 35 z 40
35. Pytanie
Gość obiektu hotelarskiego skorzystał z usług kawiarni hotelowej. Należność za usługę została przetransferowana z interfejsu z kasy gastronomicznej do komputerowego systemu zarządzania w recepcji. Następnie klient został poproszony przez pracownika kawiarni o podpisanie rachunku. Jak nazywa się ta forma rozliczeń z gościem hotelowym?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 36 z 40
36. Pytanie
Która forma płatności wymaga wyposażenia recepcji hotelowej w terminal płatniczy?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 37 z 40
37. Pytanie
Wskaż kwotę, którą zapłaci gość za pobyt w hotelu, jeżeli wartość brutto zamówionych i zrealizowanych usług wynosi 1 200,00 zł, a podczas rezerwacji została wpłacona na konto hotelu zaliczka w wysokości 30% wartości zamówienia.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 38 z 40
38. Pytanie
Oblicz wartość brutto usługi gastronomicznej, jeżeli gość hotelowy zamówił do pokoju 3 obiady w cenie jednostkowej brutto 50,00 zł, a usługa room service wynosi 20% wartości zamówienia.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 39 z 40
39. Pytanie
Na podstawie zamieszczonego cennika, oblicz koszt pobytu zorganizowanej grupy w 15 pokojach 1-osobowych w terminie od 7.07 do 8.07.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 40 z 40
40. Pytanie
Na podstawie fragmentu faktury oblicz wartość brutto usług hotelarskich.
Poprawnie
Niepoprawnie