Kwalifikacja T11 Planowanie i realizacja usług w recepcji
styczeń 2016
Podsumowanie
0 z 40 pytań ukończone
Pytania:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
Informacja
Rozwiąż test ponownie.
Już ukończyłeś quiz. Nie możesz rozpocząć jeszcze raz.
Zaczynamy... Zaczekaj na załadowanie się testu.
Musisz się zalogować, aby rozpocząć quiz.
Musisz ukończyć następujący quiz, aby rozpocząć ten:
Wyniki
udzielono odpowiedzi dobrze na 0 z 40
Twój czas:
Czas się skończył
Zdobyłeś 0 z 0 punktów, (0)
Kategorie
- T.11 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- Udzielono odpowiedzi
- Do sprawdzenia
-
Pytanie 1 z 40
1. Pytanie
Za pomocą przedstawionego na zdjęciu urządzenia recepcjonista może wydrukować
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 2 z 40
2. Pytanie
Zadaniem recepcjonisty jest
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 3 z 40
3. Pytanie
Który z pracowników hotelu powinien udzielić pomocy gościowi z zagranicy w wyborze i zakupie unikatowej pamiątki z Polski?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 4 z 40
4. Pytanie
Która grupa usług świadczonych w hotelu jest najbardziej odpowiednia dla rodzin preferujących aktywny wypoczynek?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 5 z 40
5. Pytanie
Prezes firmy poszukuje hotelu o wysokim standardzie, w którym mógłby prowadzić negocjacje handlowe. Oferta którego hotelu spełni oczekiwania klienta?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 6 z 40
6. Pytanie
Która z zimowych propozycji hotelu jest skierowana wyłącznie do gości hotelowych?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 7 z 40
7. Pytanie
Kierowca samochodu ciężarowego przejeżdżając tranzytem przez Polskę chciałby skorzystać z noclegu. Który obiekt jest dla niego najbardziej odpowiedni?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 8 z 40
8. Pytanie
Pan Kwiatkowski telefonicznie poprosił o rezerwację pokoju typu twin. Recepcjonista poinformował go, że pokój będzie zarezerwowany do godziny 1800 w dniu przyjazdu, a jeżeli nie pojawi się do tej godziny, hotel anuluje rezerwację. Wskaż rodzaj rezerwacji i rodzaj pokoju, który należy przygotować dla gościa.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 9 z 40
9. Pytanie
Która rezerwacja jest zgodna z oczekiwaniami gości proszących o nocleg w pokojach 1-, 2- lub 3-osobowych dla 46-osobowej grupy turystycznej?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 10 z 40
10. Pytanie
Które z podanych działań promocyjnych hotelu realizowane jest w ramach sprzedaży osobistej?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 11 z 40
11. Pytanie
Celem zwiększenia popyta na usługi hotelarskie wprowadzono w listopadzie ceny niższe o 40%. Który instrument promocji zastosowano?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 12 z 40
12. Pytanie
Duży, luksusowy hotel w Bieszczadach został sponsorem drużyny narodowej w badmintonie. Który element promocji usług hotelarskich zastosował?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 13 z 40
13. Pytanie
Który dokument powinien przysłać organizator imprezy turystycznej, aby usprawnić przyjęcie grupy turystów w dniu ich przyjazdu do hotelu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 14 z 40
14. Pytanie
Rezerwacja miejsc w hotelu polegająca na przyjęciu większej liczby zamówień na miejsca noclegowe niż obiekt posiada, to
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 15 z 40
15. Pytanie
Recepcjonista hotelu sieciowego w Warszawie przyjął rezerwację od touroperatora, za pośrednictwem elektronicznego systemu rezerwacyjnego umożliwiającego rezerwację np.: miejsc hotelowych, biletów lotniczych, kolejowych, promowych, wynajmu samochodów, biletów do teatru. W którym systemie dokonano rezerwacji?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 16 z 40
16. Pytanie
Na podstawie przedstawionego grafiku obłożenia, określ liczbę i rodzaj pokoi oraz termin rezerwacji usługi noclegowej dla gości.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 17 z 40
17. Pytanie
W hotelu zarezerwowała pobyt bardzo znana osoba ze świata biznesu. Kto w pierwszej kolejności powinien zostać poinformowany o planowanym przybyciu VIP-a?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 18 z 40
18. Pytanie
Małżeństwo z dzieckiem zarezerwowało tygodniowy pobyt w hotelu SPA obejmujący pakiet odnowy biologicznej i fachową opiekę dla dziecka. Kogo recepcjonista powinien poinformować o usługach zamówionych przez gości?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 19 z 40
19. Pytanie
Gość dzwoniąc do recepcji poprosił o podanie do jego pokoju śniadania dla niego oraz trójki przyjaciół. Które informacje recepcjonista powinien przekazać do działu gastronomii?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 20 z 40
20. Pytanie
Recepcjonista widząc wchodzącego gościa do hotelu w pierwszej kolejności powinien
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 21 z 40
21. Pytanie
Zdenerwowany gość zakwestionował podaną kwotę do zapłaty na rachunku hotelowym. Jak powinien zareagować recepcjonista?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 22 z 40
22. Pytanie
Na podstawie których dokumentów można dokonać rejestracji gościa w hotelu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 23 z 40
23. Pytanie
Na którym etapie kompleksowej obsługi gościa, recepcjonista powinien udzielić informacji o regulaminie hotelowym, zasadach funkcjonowania depozytu oraz usługach dodatkowych oferowanych przez hotel?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 24 z 40
24. Pytanie
Które informacje powinien odnotować recepcjonista, przyjmując zlecenie usługi budzenia?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 25 z 40
25. Pytanie
Po odebraniu telefonu hotelowego recepcjonista powinien:
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 26 z 40
26. Pytanie
Które informacje dotyczące gościa należy wpisać w puste rubryki przedstawionego dokumentu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 27 z 40
27. Pytanie
Podczas standardowej procedury check-out recepcjonista sporządza
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 28 z 40
28. Pytanie
Podczas procedury check-in informację na temat nr pokoju i jego ceny recepcjonista wpisuje do
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 29 z 40
29. Pytanie
Goście z dwójką dzieci zwrócili się z prośbą do recepcjonisty o zaproponowanie 2 godzinnej, pieszej i niezbyt trudnej trasy turystycznej, rozpoczynającej i kończącej się przy hotelu. Hotel znajduje się w Zielonej Dolinie, otoczonej gęstą siecią szlaków spacerowych. Z którego źródła informacji powinien skorzystać recepcjonista, aby w sposób wyczerpujący udzielić gościom informacji?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 30 z 40
30. Pytanie
Wskaż grupę usług dodatkowych świadczonych bezpłatnie gościom hotelowym.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 31 z 40
31. Pytanie
Hotel otrzymał zamówienie na zorganizowanie przyjęcia okolicznościowego. Który dział hotelu powinien poinformować recepcjonista o konieczności przygotowania sprzętu do odtwarzania muzyki?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 32 z 40
32. Pytanie
Z którym rodzajem usługi dodatkowej związany jest przedstawiony dokument?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 33 z 40
33. Pytanie
Recepcjonista hotelu przyjął rezerwację pobytu dla gościa poruszającego się na wózku inwalidzkim oraz jego opiekunki. Którą komórkę organizacyjną hotelu jako pierwszą powinien powiadomić o przybyciu gości?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 34 z 40
34. Pytanie
Przedstawiciel grupy turystycznej zamówił w obiekcie hotelarskim usługi noclegowe oraz gastronomiczne. Które informacje na temat pobytu tej grupy powinna otrzymać gastronomia hotelowa?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 35 z 40
35. Pytanie
Które czynności powinien wykonać recepcjonista, w celu gotówkowego rozliczenia kosztów pobytu gościa?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 36 z 40
36. Pytanie
Ile wynosi cena jednostkowa netto usługi noclegowej opisanej w przedstawionym fragmencie faktury?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 37 z 40
37. Pytanie
Na podstawie przedstawionego fragmentu Kodeksu cywilnego, określ prawa gościa hotelowego w sytuacji, gdy z przyczyn leżących po stronie hotelu, umowa hotelowa nie została zrealizowana, a na konto hotelu wpłynął zadatek od gościa.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 38 z 40
38. Pytanie
Którą cenę pokoju powinien zaproponować gościowi recepcjonista, jeżeli według cennika pokój kosztuje 120 zł, a rabat wynosi 30%?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 39 z 40
39. Pytanie
Ile wyniesie łączna wartość brutto za usługę noclegową dla małżeństwa z dzieckiem, które przebywało 3 doby w pokoju 2-osobowym z dostawką, jeżeli cena brutto pokoju wynosi 500 zł, a dostawki 150 zł?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 40 z 40
40. Pytanie
Które kwoty podatku i wartości brutto należy wpisać w puste pola przestawionej faktury?
Poprawnie
Niepoprawnie