Kwalifikacja A27 Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej
wrzesień 2014
Podsumowanie
0 z 40 pytań ukończone
Pytania:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
Informacja
Rozwiąż test ponownie.
Już ukończyłeś quiz. Nie możesz rozpocząć jeszcze raz.
Zaczynamy... Zaczekaj na załadowanie się testu.
Musisz się zalogować, aby rozpocząć quiz.
Musisz ukończyć następujący quiz, aby rozpocząć ten:
Wyniki
udzielono odpowiedzi dobrze na 0 z 40
Twój czas:
Czas się skończył
Zdobyłeś 0 z 0 punktów, (0)
Kategorie
- A.27 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- Udzielono odpowiedzi
- Do sprawdzenia
-
Pytanie 1 z 40
1. Pytanie
Przedsiębiorstwo wypuściło na rynek nowy produkt. Celem promocji skierowanej do pośredników handlowych przez przedsiębiorstwo nie jest
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 2 z 40
2. Pytanie
Które z przedstawionych narzędzi marketingu zalicza się do narzędzi promocji handlowej?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 3 z 40
3. Pytanie
Informacja dla klienta o sprzedaży wiązanej w markowej sieci sklepów, polegająca na tym, że przy zakupie kompletu: spodnie + marynarka, klient otrzymuje rabat 30%, jest związana z promocją
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 4 z 40
4. Pytanie
Sponsorowanie przez bank tegorocznego Festiwalu Piosenki Alternatywnej w Głogowie to przykład sponsoringu
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 5 z 40
5. Pytanie
Działanie polegające na umieszczeniu w filmie, sztuce teatralnej lub powieści produktu oznakowanego konkretną marką zamiast anonimowego rekwizytu, co przynosi jego wytwórcy lub dystrybutorowi korzyści promocyjne, to tzw.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 6 z 40
6. Pytanie
W ramce zamieszczono fragment pisma firmy, skierowanego do agencji reklamowej.
Treść pisma wskazuje, że jest to
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 7 z 40
7. Pytanie
Po szeroko zakrojonej kampanii reklamowej firmy sprzedającej potrawy fast food, państwo X stwierdzili, że nie będą już jadać hamburgerów. Uważają, że jest to pożywienie zwykłych konsumentów, do których oni nie należą. Z punktu widzenia marketingu zachowanie państwa X jest określane jako
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 8 z 40
8. Pytanie
Znana celebrytka została twarzą firmy kosmetycznej i reklamuje krem do twarzy. Pod wpływem reklamy bardzo wiele kobiet, utożsamiających się ze swoją idolką, kupiło krem. Zachowanie tego typu jest związane z efektem
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 9 z 40
9. Pytanie
Krótkie pismo towarzyszące innym dokumentom, w celu uzupełnienia treści przesyłanych wraz z nim dokumentów to
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 10 z 40
10. Pytanie
Agencja reklamowa pracuje nad kampanią promocji turystycznej województwa warmińsko-mazurskiego. Celem kampanii jest pokazanie piękna przyrody regionu oraz zwiększenie ilości przyjazdów polskich turystów. Najlepszą formą reklamy w tym przypadku jest
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 11 z 40
11. Pytanie
Agencja reklamowa przygotowuje kampanię promocyjną dla niedużej firmy, która dysponuje bardzo niskim budżetem na działania promocyjne. Oczekiwaniem firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów za stosunkowo nieduże pieniądze. W takim przypadku agencja reklamowa powinna zaproponować następujące środki przekazu reklamowego:
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 12 z 40
12. Pytanie
W ramach kampanii reklamowej „Mazury cud natury” powstał film, promujący piękno przyrody województwa warmińsko-mazurskiego. W filmie wykorzystano elementy dwóch wcześniejszych filmów i taka informacja w filmie została ujęta. Zamieszczono tytuły obu wcześniejszych filmów i nazwiska ich reżyserów. W tym przypadku zostały zastosowane przepisy
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 13 z 40
13. Pytanie
Do obowiązków copywritera w agencji reklamowej należy
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 14 z 40
14. Pytanie
Pracownik firmy reklamowej, zajmujący się projektowaniem różnych form środków reklamowych z wykorzystaniem komputera i specjalnego oprogramowania, to
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 15 z 40
15. Pytanie
Firmowe druki okolicznościowe o charakterze użytkowym, opracowane w ramach systemu identyfikacji wizualnej firmy (cenniki, ulotki, katalogi, etykiety, koperty), to
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 16 z 40
16. Pytanie
Tekstowe przedstawienie nazwy firmy to
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 17 z 40
17. Pytanie
Graficzna forma przedstawienia marki to
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 18 z 40
18. Pytanie
Dokument, który zawiera opis zasad i procedur stosowania elementów tożsamości wizualnej firmy, to
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 19 z 40
19. Pytanie
Dwie panie otworzyły zakład usług krawieckich na dużym osiedlu mieszkaniowym. O swojej działalności chcą poinformować mieszkańców osiedla. Dobrą i niedrogą formą reklamy będą
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 20 z 40
20. Pytanie
Firma wprowadza na rynek nowy produkt. W reklamie produktu zostaną pokazane jego największe zalety. Zastosowana przez firmę technika prezentacji reklamy to
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 21 z 40
21. Pytanie
Firma reklamowa na zamówienie klienta opracowała plakat reklamowy. Na plakacie zastosowano kilka odcieni jednego koloru. Zastosowana technika komponowania kolorów to zestawienie
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 22 z 40
22. Pytanie
Przedmiotem prawa autorskiego i własności intelektualnej jest wykorzystywany w pracy firmy reklamowej
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 23 z 40
23. Pytanie
Grafik komputerowy do obróbki cyfrowej zdjęć powinien wykorzystywać przede wszystkim program graficzny
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 24 z 40
24. Pytanie
Firma istnieje na rynku od sześciu miesięcy. W strategii reklamy założyła, że chce dotrzeć do dużej grupy klientów. Reklama nie może być jednak kosztowna, ponieważ firma nie wypracowała jeszcze zysków. Bardzo dobrym rozwiązaniem w takim przypadku będzie wybór takiego nośnika jak
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 25 z 40
25. Pytanie
Znany, światowy koncern samochodowy w ramach realizowanej kampanii promocyjnej chce pokazać piękno i zalety najnowszego modelu samochodowego. Najlepszym medium w tym przypadku będzie
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 26 z 40
26. Pytanie
Firma przeznaczyła kwotę 200 000 zł na reklamę telewizyjną. 30-sekundowy spot telewizyjny kosztuje 5 000 zł. Firma zdecydowała, że zakupiony 30-sekundowy spot będzie ukazywał się 4 razy dziennie. Ile dni będzie trwała telewizyjna kampania reklamowa?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 27 z 40
27. Pytanie
Producent zabawek dla dzieci zdecydował się na kampanię reklamową w ogólnopolskiej telewizji. Spot reklamowy firmy będzie ukazywał się kilka razy dziennie o różnych porach dnia. Najmniej korzystnym czasem antenowym w tym przypadku będzie
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 28 z 40
28. Pytanie
Przepisy prawa oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej mówią, że w reklamie telewizyjnej seriale, audycje rozrywkowe i filmy dokumentalne mogą być przerywane w dowolnym czasie, przy czym odstęp między kolejnymi przerwami powinien wynosić co najmniej
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 29 z 40
29. Pytanie
Reklama i promocja piwa może być prowadzona
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 30 z 40
30. Pytanie
Sztuka projektowania i wykonywania liter do różnego typu reklam to
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 31 z 40
31. Pytanie
Pismo oparte na alfabecie łacińskim o łamanych i bardzo ozdobnych konturach, użytkowane najdłużej w Niemczech, bo aż do XIX wieku, określane jest jako
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 32 z 40
32. Pytanie
Barwę zieloną uzyskuje się w wyniku zmieszania dwóch barw
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 33 z 40
33. Pytanie
Studio reklamy przygotowało kampanię reklamową opartą na środkach masowego przekazu, z wykorzystaniem takich nośników jak: telewizja, radio, prasa, plakat i outdoor. Ten typ reklamy to
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 34 z 40
34. Pytanie
Agencja reklamowa na zamówienie klienta przygotowała kampanię reklamową. W ramach kampanii opracowano wiele materiałów i gadżetów promocyjnych takich jak: roll-up, standy reklamowe, ulotki, katalogi, naklejki i długopisy z logo produktu. Ten typ reklamy to
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 35 z 40
35. Pytanie
Do obowiązków pracownika agencji reklamowej należy przygotowywanie budżetów oraz dokonywanie różnego typu obliczeń i analiz. Wyniki swojej pracy zestawia w tabele, wykorzystując wiele funkcji matematycznych i finansowych. Do swojej dyspozycji ma pakiet biurowy Microsoft Office, z którego najczęściej wykorzystuje aplikację
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 36 z 40
36. Pytanie
Firma reklamowa otrzymała zamówienie na wykonanie billboardów, które będą umieszczone przy drodze szybkiego ruchu. Billboardy, oprócz zawartej treści, mają przyciągnąć uwagę kolorem. Najlepszym kolorem w takim przypadku będzie
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 37 z 40
37. Pytanie
Firma przygotowała kampanię reklamową produktów dla dzieci i młodzieży. W kampanii zadbano o to, żeby przekaz reklamowy nie zagrażał fizycznemu, psychicznemu i moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży oraz nie podważał autorytetu rodziców. W przypadku takiej reklamy zastosowano wytyczne
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 38 z 40
38. Pytanie
Ankieterzy badania opinii publicznej po przeprowadzonej kampanii społecznej zastosowali w kwestionariuszach ankietowych i wywiadach kwestionariuszowych pytania, które polegały na udzieleniu jednej z pięciu odpowiedzi ułożonych w porządku od stopnia całkowitej akceptacji do stopnia całkowitego odrzucenia. Pytania te noszą nazwę skali
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 39 z 40
39. Pytanie
Firma marketingowa, zajmująca się badaniami rynku założyła, że zasięg całkowity jest równy zasięgowi efektywnemu reklamy. Wynika z tego, że efektywna częstotliwość reklamy wynosi
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 40 z 40
40. Pytanie
W badaniu założono, że przedstawiciel grupy docelowej powinien zobaczyć reklamę w TV minimum trzy razy, aby spełniła ona swoje cele komunikacyjne. Efektywna częstotliwość takiej kampanii wyniesie
Poprawnie
Niepoprawnie