Kwalifikacja T11 Planowanie i realizacja usług w recepcji
styczeń 2019
Podsumowanie
0 z 40 pytań ukończone
Pytania:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
Informacja
Rozwiąż test ponownie.
Już ukończyłeś quiz. Nie możesz rozpocząć jeszcze raz.
Zaczynamy... Zaczekaj na załadowanie się testu.
Musisz się zalogować, aby rozpocząć quiz.
Musisz ukończyć następujący quiz, aby rozpocząć ten:
Wyniki
udzielono odpowiedzi dobrze na 0 z 40
Twój czas:
Czas się skończył
Zdobyłeś 0 z 0 punktów, (0)
Kategorie
- Nieskategoryzowany 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- Udzielono odpowiedzi
- Do sprawdzenia
-
Pytanie 1 z 40
1. Pytanie
Które z podanych zadań wykonywane jest przez pracownika recepcji hotelowej?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 2 z 40
2. Pytanie
Który z zamieszczonych wózków stanowi wyposażenie stanowiska pracy bagażowego w hotelu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 3 z 40
3. Pytanie
Które z wymienionych elementów wyposażenia recepcji powinny być udostępnione gościom hotelowym?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 4 z 40
4. Pytanie
Wskaż główne zadanie recepcjonisty-dysponenta w hotelu.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 5 z 40
5. Pytanie
Do zakresu czynności którego pracownika hotelu należy m.in. przekazywanie recepcji bieżących informacji o stanie rezerwacji, przyjmowanie rezerwacji oraz przygotowanie listy przyjazdów na określone terminy?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 6 z 40
6. Pytanie
Które usługi hotelu powinien zaproponować przede wszystkim recepcjonista przedsiębiorcy organizującemu pobyt szkoleniowy dla swoich pracowników?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 7 z 40
7. Pytanie
Wskaż rodzaj jednostki mieszkalnej, którą podczas rezerwacji powinien zaproponować recepcjonista matce z 13-letnim synem.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 8 z 40
8. Pytanie
Które z działań promujących nowo otwarty hotel będzie źródłem informacji dla najliczniejszej grupy potencjalnych gości?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 9 z 40
9. Pytanie
Właściciel pensjonatu zorganizował konferencję prasową, informując lokalne media o najnowocześniejszych rozwiązaniach ekologicznych w obiekcie. Który element promocji zastosował?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 10 z 40
10. Pytanie
Którą strategię stosuje obiekt hotelarski, jeżeli aranżacja pokoi hotelowych jest dostosowana do aktualnej pory roku?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 11 z 40
11. Pytanie
Które z podanych działań promocyjnych hotelu realizowane jest w ramach sprzedaży osobistej?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 12 z 40
12. Pytanie
Pan Nowak zarezerwował telefonicznie pokój hotelowy informując, że potwierdzi rezerwację na piśmie w ciągu tygodnia. Którą rezerwację przyjął recepcjonista?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 13 z 40
13. Pytanie
Recepcjonista przyjmując rezerwację telefoniczną dotyczącą noclegu, powinien zapytać zamawiającego, przede wszystkim o rodzaj pokoju oraz
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 14 z 40
14. Pytanie
Dla kogo recepcjonista pracujący na nocnej zmianie jest zobowiązany przygotować raport o statusie pokoi?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 15 z 40
15. Pytanie
Gość hotelu poprosił pracownika recepcji o rezerwację biletu na prom. Z którego systemu rezerwacyjnego powinien skorzystać recepcjonista?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 16 z 40
16. Pytanie
Który z zamieszczonych dokumentów potwierdza rezerwację dwóch pokoi jednoosobowych na dwie doby wraz ze śniadaniami i obiadokolacjami?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 17 z 40
17. Pytanie
Na podstawie zamieszczonego fragmentu grafiku rezerwacji określ termin i rodzaje zarezerwowanych jednostek mieszkalnych.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 18 z 40
18. Pytanie
Który dokument zawiera informacje dla gości o terminie, liczbie i rodzaju zamówionych usług w hotelu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 19 z 40
19. Pytanie
Gość zgłosił w recepcji, że jest alergikiem. Które działy hotelowe powinny otrzymać informację o problemach zdrowotnych gościa?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 20 z 40
20. Pytanie
Małżeństwo z 4-letnim synem przyjechało do pensjonatu na zimowe wczasy, by aktywnie spędzić czas na stoku narciarskim. Które służby hotelowe recepcjonista powinien o tym poinformować?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 21 z 40
21. Pytanie
Gość hotelowy poprosił o zorganizowanie w pokoju kolacji dla kilku osób. Które informacje recepcja powinna przekazać gastronomii w związku z zamówioną usługą?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 22 z 40
22. Pytanie
Które działania w pierwszej kolejności powinien podjąć recepcjonista, wobec gościa walk in, jeżeli chce on wynająć pokój bez wcześniejszej rezerwacji?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 23 z 40
23. Pytanie
Jak służby parterowe 4-gwiazdkowego hotelu powinny postąpić z bagażem gościa, dostarczonym do recepcji kilkanaście minut później po jego przybyciu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 24 z 40
24. Pytanie
Która grupa usług jest świadczona gościom hotelowym bezpłatnie?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 25 z 40
25. Pytanie
Jak powinien zareagować recepcjonista na zdenerwowanie gościa spowodowane tym, że pomimo zamówienia usługi budzenia, nie został obudzony o umówionej godzinie i obawia się, że nie zdąży na ważne spotkanie?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 26 z 40
26. Pytanie
Która z podanych usług dodatkowych jest najbardziej odpowiednia dla przebywającej w hotelu rodziny z dwójką dzieci w wieku przedszkolnym?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 27 z 40
27. Pytanie
Który sprzęt sportowo-rekreacyjny recepcjonista może zaproponować gościowi zainteresowanemu turystyką aktywną?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 28 z 40
28. Pytanie
W której najniższej kategorii hotelu, gość ma zapewnioną codzienną wymianę ręczników, room-service czynny przez co najmniej 18 godz. na dobę oraz możliwość otrzymywania codziennej prasy?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 29 z 40
29. Pytanie
Do wystawienia którego dokumentu hotelowego recepcjonista musi znać imię i nazwisko, adres, obywatelstwo i nr dokumentu tożsamości gościa?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 30 z 40
30. Pytanie
Który dokument potwierdzający sprzedaż usług hotelarskich recepcjonista powinien wręczyć gościowi, który uregulował gotówką płatność za pobyt?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 31 z 40
31. Pytanie
Który przewodnik powinien zaproponować recepcjonista zagranicznemu gościowi zainteresowanemu walorami przyrodniczymi Polski?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 32 z 40
32. Pytanie
Która z podanych usług dodatkowych hotelu jest świadczona odpłatnie?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 33 z 40
33. Pytanie
Którą z wymienionych usług dodatkowych należy zapewnić gościom w Polsce, we wszystkich hotelach, motelach, pensjonatach, niezależnie od kategorii?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 34 z 40
34. Pytanie
Na podstawie informacji zawartych w tabeli wskaż hotel o najniższej kategorii zobowiązany do zapewnienia gościowi zmotoryzowanemu miejsca w strzeżonym garażu lub na parkingu strzeżonym.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 35 z 40
35. Pytanie
Która usługa powinna być dostępna dla gości w hotelu niezależnie od kategorii?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 36 z 40
36. Pytanie
Które działy hotelu powinny zostać poinformowane przez recepcję o przyjeździe gości planujących zrealizować pobyt według zamieszczonego harmonogramu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 37 z 40
37. Pytanie
Jaką należność za pobyt zapłaci gość przebywający w hotelu 4 doby, jeżeli pokój kosztuje 200,00 zł za pierwszą dobę, a rabat za drugą i każdą następną dobę wynosi 20%?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 38 z 40
38. Pytanie
Małżeństwo z dzieckiem wynajęło w hotelu apartament dwuosobowy z dostawką w terminie od 1 do 10 lipca. Cena apartamentu wynosi 400,00 zł za dobę, a cena dostawki 10% ceny apartamentu. Oblicz koszt pobytu całej rodziny w hotelu.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 39 z 40
39. Pytanie
Na podstawie zamieszczonego fragmentu faktury oblicz, ile wynosi wartość brutto za usługę noclegową.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 40 z 40
40. Pytanie
Których usług nie można połączyć w jedną pozycję na paragonie fiskalnym?
Poprawnie
Niepoprawnie