Kwalifikacja T11 Planowanie i realizacja usług w recepcji
styczeń 2020
Podsumowanie
0 z 40 pytań ukończone
Pytania:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
Informacja
Rozwiąż test ponownie.
Już ukończyłeś quiz. Nie możesz rozpocząć jeszcze raz.
Zaczynamy... Zaczekaj na załadowanie się testu.
Musisz się zalogować, aby rozpocząć quiz.
Musisz ukończyć następujący quiz, aby rozpocząć ten:
Wyniki
udzielono odpowiedzi dobrze na 0 z 40
Twój czas:
Czas się skończył
Zdobyłeś 0 z 0 punktów, (0)
Kategorie
- Nieskategoryzowany 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- Udzielono odpowiedzi
- Do sprawdzenia
-
Pytanie 1 z 40
1. Pytanie
Który pracownik hotelu zajmuje się bezpośrednią obsługą gości w zakresie udzielania informacji hotelowej, turystycznej, kulturalnej oraz spełnianiem ich oczekiwań i życzeń?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 2 z 40
2. Pytanie
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 200 jednostek mieszkalnych.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 3 z 40
3. Pytanie
Który rodzaj zabiegów rehabilitacyjnych należy zaplanować dla gości chcących skorzystać z zabiegu termoterapii, wykonywanego w specjalnej kabinie, z wykorzystaniem temperatur poniżej 0°C?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 4 z 40
4. Pytanie
Utrzymywanie dobrych relacji ze społecznością wewnętrzną i zewnętrzną obiektu, a także dbanie o dobry wizerunek hotelu, to działanie w ramach
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 5 z 40
5. Pytanie
Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 6 z 40
6. Pytanie
Które z wymienionych narzędzi marketingu mix stosuje hotel, jeżeli usługi noclegowe sprzedaje za pośrednictwem biura podróży?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 7 z 40
7. Pytanie
Pracownik recepcji przyjmujący rezerwację telefoniczną na usługi hotelarskie w pierwszej kolejności powinien
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 8 z 40
8. Pytanie
Który rodzaj rezerwacji umożliwia gościowi rejestrację w hotelu rano, tuż przed końcem pierwszej doby hotelowej, bez ryzyka anulowania tej rezerwacji przez hotel?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 9 z 40
9. Pytanie
Na podstawie którego dokumentu przesłanego przez touroperatora recepcjonista może zarezerwować pokoje dla poszczególnych uczestników imprezy turystycznej oraz wypełnić grafik pokoi?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 10 z 40
10. Pytanie
Na którym etapie kompleksowej obsługi gościa recepcjonista powinien poinformować go o warunkach dokonania przedpłaty?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 11 z 40
11. Pytanie
Którego zwrotu należy użyć, tytułując list powitalny skierowany do rektora wyższej uczelni?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 12 z 40
12. Pytanie
Imienny dokument, potwierdzający zarezerwowane i opłacone wcześniej usługi noclegowe w hotelu, to
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 13 z 40
13. Pytanie
Gość dokonał rezerwacji jednego pokoju SGL i dwóch pokoi DBL w terminie od 12 stycznia 2020 r. do 18 stycznia 2020 r. Poprosił o pokoje na jednym piętrze. Który z przedstawionych grafików odpowiada przyjętemu zamówieniu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 14 z 40
14. Pytanie
Który z przedstawionych formularzy wykorzystywany jest przez hotel do procedury preautoryzacji?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 15 z 40
15. Pytanie
Recepcjonista podczas zmiany zauważył overbooking na dany dzień. W tej sytuacji powinien niezwłocznie powiadomić kierownika
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 16 z 40
16. Pytanie
Na podstawie zamieszczonego formularza rezerwacji określ, który z działów będzie wymagał zaangażowania większej niż zazwyczaj liczby pracowników podczas realizacji usług zamówionych na 12.07.2020 r.?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 17 z 40
17. Pytanie
Zgodnie z procedurą check in wydanie klucza i karty pobytu gościowi powinno nastąpić po
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 18 z 40
18. Pytanie
Wskaż czynność charakterystyczną dla procedury check out.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 19 z 40
19. Pytanie
Która czynność jest ostatnim elementem procedury check in dla grupy zorganizowanej?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 20 z 40
20. Pytanie
Gość przybył do hotelu w czasie trwania doby hotelowej. Na miejscu okazało się, że w zarezerwowanym pokoju trwa usuwanie awarii, które zajmie jeszcze ok. 2 godziny. Wszystkie pozostałe jednostki są zajęte. W tej sytuacji recepcjonista w pierwszej kolejności powinien
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 21 z 40
21. Pytanie
Gość hotelowy zwrócił się z prośbą o usunięcie z minibarku napojów alkoholowych. Co powinien w tej sytuacji zrobić recepcjonista?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 22 z 40
22. Pytanie
Które z zachowań jest niezgodne z zasadami savoir-vivre wobec osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim, podczas jej rejestracji w hotelu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 23 z 40
23. Pytanie
Firma Thor podczas pobytu w hotelu skorzystała z 5 pokoi DBL, wyżywienia FB w terminie od 9 do 11 marca oraz wynajęła salę konferencyjną w dniach 9 i 10 marca po 4 godziny dziennie.
Cena za pokój w tym hotelu wynosi 300,00 zł, śniadanie wliczone jest w cenę noclegu, obiad kosztuje 40,00 zł, a kolacja 25,00 zł. Wynajęcie sali konferencyjnej to koszt 60,00 zł za godzinę.
Który z przedstawionych rachunków wstępnych powinien zostać wręczony przedstawicielowi firmy Thor do akceptacji podczas procedury wyrejestrowania z hotelu?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 24 z 40
24. Pytanie
Gościom hotelowym, którzy planują zwiedzić Stare Miasto w Warszawie i dotrzeć na lotnisko taksówką, należy udzielić informacji, korzystając
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 25 z 40
25. Pytanie
Uczniowski klub sportowy uprawiający rolkarstwo szybkie zorganizował zgrupowanie w ośrodku sportowo-wypoczynkowym. Które działy powinny zostać poinformowane przez recepcjonistę o przyjeździe zawodników?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 26 z 40
26. Pytanie
Dla kogo recepcjonista pracujący na nocnej zmianie jest zobowiązany przygotować raport o statusie pokoi?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 27 z 40
27. Pytanie
Gość hotelowy poprosił o zorganizowanie w pokoju lunchu dla kilku osób. Które informacje recepcja powinna przekazać gastronomii w związku z zamówioną usługą?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 28 z 40
28. Pytanie
Gość w trakcie pobytu poprosił o dokonanie rezerwacji zabiegu manicure i pedicure w salonie kosmetycznym na terenie hotelu. Który to rodzaj usług?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 29 z 40
29. Pytanie
Który z działów hotelu powinien zostać poinformowany w pierwszej kolejności, o przyjeździe gości z Izraela, w celu realizacji usług podstawowych zgodnie z przestrzeganymi przez nich zasadami koszerności?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 30 z 40
30. Pytanie
Do recepcji wpłynęło zamówienie dotyczące pobytu gościa VIP, który posiada bardzo duży bagaż. W celu zrealizowania prawidłowej procedury check in gościa specjalnego należy w dniu przyjazdu zwiększyć liczbę pracowników należących do
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 31 z 40
31. Pytanie
Z której formy płatności zamierza skorzystać gość, jeżeli chce przekazać należność za pobyt w hotelu za pośrednictwem bankowości internetowej?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 32 z 40
32. Pytanie
Państwo Kowalscy zarezerwowali 4 pokoje DBL na dwie doby. Ile wynosi wartość netto tej usługi, jeżeli pokój DBL kosztuje 180,00 zł brutto/dobę przy stawce podatku VAT wynoszącej 8%?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 33 z 40
33. Pytanie
Pan Nowak zostawił samochód na trzy doby na parkingu hotelowym, którego cena jednostkowa brutto wynosi 50,00 zł/dobę. Ile wynosi wartość podatku VAT tej usługi przy stawce 23%?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 34 z 40
34. Pytanie
Gość przebywał w hotelu dwie doby oraz skorzystał z usług noclegowych i gastronomicznych na łączną kwotę 1 200,00 zł. W związku z tym, że jest gościem hotelu po raz piąty otrzymał rabat w wysokości 10%. Wskaż rodzaj zastosowanego rabatu.
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 35 z 40
35. Pytanie
Którą z wymienionych grup usług recepcjonista może połączyć na fakturze w jedną pozycję?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 36 z 40
36. Pytanie
Który z dokumentów potwierdzających zapłatę za zamówione i zrealizowane usługi powinien wręczyć recepcjonista, gdy nabywcą jest osoba prawna?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 37 z 40
37. Pytanie
Który z dokumentów podczas procedury check out należy przedstawić gościowi płacącemu gotówką do akceptacji?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 38 z 40
38. Pytanie
W celu poprawienia błędnie naliczonych usług noclegowych na fakturze należy wystawić
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 39 z 40
39. Pytanie
Na który z dokumentów powinien powołać się recepcjonista, udzielając informacji gościowi o możliwości dokonania procedury express check out?
Poprawnie
Niepoprawnie
-
Pytanie 40 z 40
40. Pytanie
Które systemy rezerwacyjne umożliwiają turyście aktualnie przebywającemu w Polsce dokonać rezerwacji miejsca noclegowego, biletu lotniczego oraz wynajęcia samochodu w Australii?
Poprawnie
Niepoprawnie